‘Touche pas à ma pote’ maakt z’n claim meer dan waar

Thursday, May 11, 2017

Content Cuckoo Gold Award – Best Content approach Social Media + Coup de Coeur 

 

Doel: Seksuele agressie de wereld uit

In België is 98% van de vrouwen al (seksueel) lastig gevallen. De Brusselse ngo ‘Touche pas à ma pote’ wil deze seksuele agressie tegengaan en wil het probleem op de kaart zetten. De Internationale Vrouwendag (op 8 maart) was daartoe de ideale gelegenheid.

Aanpak: Her Street View

Om awareness te creëren wilden bureau en klant het probleem concreet maken. Ze transformeerden ‘Google Street View’ tot ‘Her Street View’ en plaatsten echte beledigingen in de straten. De site werd vergezeld door een social media campagne, die voor heel wat earned media zorgde. In totaal werd de content gezien door meer dan een half miljoen mensen.

 

Well done!

Creatief gebruik van bestaande technologieën en vertrekkend vanuit echte content

 

  • Adverteerder: Touche pas à ma pote
  • Bureau: J. Walter Thompson
  • Campagne: Touche pas à ma pote

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.