Advanced Marketing NL – BAM

Wednesday, March 14, 2018

Speaker: Johan Vanhaverbeke, Jan Flamend, Tom Domen, Michel Libens, Sven Arnauts

Dit programma scherpt uw kennis en marketing ’visie’ aan om professioneel te evolueren.

Hands-on kennis en het management-aspect van het marketingvak worden centraal gesteld.

Er wordt aandacht besteed aan hoe nieuwe inzichten in de managementpraktijk kunnen toegepast worden. En hoe deze met succes om te zetten naar marketingacties om te zetten.

Bovendien wordt er gebruik gemaakt van het marketing management netwerk van de deelnemers en de docenten om de persoonlijke management-attitude en –inzichten te toetsen.

Wat leer je uit deze opleiding ?

- De recente hot topics in marketing en hun impact op je marketingstrategie
- Je marketing & sales strategie uit te stippelen
- Een update van je marketing management dashboard
- Hoe branding en communicatie op een gestructureerde manier aan te pakken

Programma

Sessie 1 - Marketing update
  • Een holistisch marketing management ‘overview’: welke competenties heeft de marketing manager 3.0 nodig ?
  • De marketingorganisatie van de toekomst: agile marketing.
  • De P van People en de C van Change: verandermanagement en marketing.
  • Het uitwerken van strategische koersveranderingen.

Docent: Johan Vanhaverbeke

Sessie 2 - De veranderende rol van sales
  • What’s going on in Sales ?
  • De marketing & sales interface.
  • De ‘57%’ uitdaging in B-to-B sales.
  • Van solution selling naar insight selling.

Docent: Jan Flamend

Sessie 3 - Waardecreatie in de markt zetten
  • Product portfolio management.
  • Belang van branding.
  • Rol van interne marketing m.b.t. ‘brand experience’.
  • Aligneren van de bedrijfsprocessen.
  • Praktijkgetuigenis

Docent: Tom Domen

Sessie 4 - Content Marketing strategie
  • Nieuwe communicatiestrategieën: content marketing.
  • Geïntegreerde business-to-consumer en business-to-business communicatie: instrumenten, modellen en trends.
  • Integratie van tools en modellen in het communicatiebeleid om doeltreffend met de doelgroep te communiceren.
  • Het strategisch inzetten van social media als marketinginstrument.
  • Technologische ontwikkelingen: middelen, kanalen en media.
  • De impact van trends op B2C en B2B marketing.

Docent: Michel Libens

Sessie 5 - Het marketing management dashboard ‘revisited’
  • Van data naar ‘marketing insights’.
  • Hoe de waardepropositie in en met de organisatie realiseren en adequaat managen.

Docent: Sven Arnauts

MEER INFO EN INSCHRIJVEN: https://www.marketing.be/advanced-marketing

comments

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.