Audi verleidt tot actie met premium content strategie

Wednesday, June 8, 2016

Hoe ervoor zorgen dat klanten meer en meer van jouw merk houden? De vraag van één miljoen natuurlijk. Maar Audi kent het antwoord.

 

In 2008 al draaide het merk met de vier ringen de sleutel in het stopcontact, samen met Headline Publishing, onderweg voor een content strategie op lange termijn. Eerste stop was het initiële magazine, een succesvol loyalty medium voor bestaande klanten. Hieruit is intussen een 24/7 cross-mediale content strategie gegroeid, ideaal om ook brand lovers en potentiële klanten te bekoren.

 

Geloofwaardig, actiegericht en op maat van iedere Audi liefhebber. Drie kernwoorden in de content strategie die Headline Publishing uittekende.

 

Hoezo, op maat? Het dna van Audi wordt zorgvuldig afgestemd op de ‘What’s in it for me’ van de lezer. Via het magazine, het digitaal platform en sociale media krijgen klanten en prospecten de content die bij hen past, wanneer het hun past.

 

Geloofwaardig? Jazeker, journalisten van gereputeerde mode-, culinaire en designmagazines zorgen voor unieke invalshoeken en voor de premium content die het merk verdient.

 

Actiegericht? Zowel de kwaliteit als de aanpak op lange termijn werpen vruchten af. De liefde voor het merk vergroot en lezers blijken op verschillende momenten in de sales funnel actie te ondernemen.

 

 

 

comments

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.