AXA Bank ‘bouwt’ aan een sterke klantenrelatie

Thursday, June 20, 2019

AXA Bank creëert met AXA Bank bouwgids een speciale uitgave voor mensen die aan het begin staan van een bouw- of renovatieproject. De gids behandelt het (ver)bouwproces van a tot z. De bank wil – met de hulp van Propaganda – in eerste instantie kandidaat-bouwers & -verbouwers helpen bij het nemen van de beslissingen die bij dit complex proces horen. Want… helping is the new selling!

AXA in België is een financiële groep die bestaat uit 2 componenten: de verzekeringspoot AXA Belgium en de bankpoot AXA Bank. AXA begeleidt particulieren, kmo’s en grote ondernemingen door in te spelen op hun financiële behoeften in elke belangrijke fase van hun leven, met producten en diensten op het vlak van verzekering, voorzorg, sparen, kredieten en vermogensbeheer.

De uitdaging

(Ver)bouwen is meestal ingewikkeld en vaak de grootste uitgave die mensen ooit doen. AXA Bank wil zijn (potentiële) klanten stap voor stap begeleiden in dat proces.

Naar aanleiding van de jaarlijkse bouw hoogmis Batibouw wilde AXA Bank een tool ontwikkelen die verder gaat dan de loutere prijs- & productinfo over hypothecaire leningen die doorgaans wordt gecommuniceerd. Zo wil het (potentiële) klanten tot in het bankkantoor krijgen om een gefundeerd gesprek te starten (traffic builder).

De oplossing

AXA Bank bouwgids is gestructureerd volgens de tijdlijn van een (ver)bouwproject. Per fase onderscheidt de gids specifieke vragen & noden van 3 verschillende profielen, elk met hun eigen bouwproject.

De live & online registratie voor de bestelling & afhaling van de gids zorgt voor een contactmoment. Daarmee creëert AXA Bank concrete sales leads naar de bankagenten.

Dankzij de premium content aanpak heeft de gids relevante waarde en zal de doelgroep de gids ook bijhouden en delen met anderen.

Het resultaat

AXA Bank bouwgids staat centraal in de gehele ‘bouw’ communicatiecampagne van AXA; in 2017 werd meer dan 50% van de totale credit leads rechtstreeks veroorzaakt door de Bouwgids. 7% converteerde zelfs in een positief kredietdossier. Bezoekers van Batibouw maken veelvuldig gebruik van de mogelijkheid een afspraak te maken met een AXA Bankagent en de Bouwgids op te vragen. Ook de above-the-line-campagne leverde heel wat aanvragen voor de AXA Bank bouwgids, met bijhorende conversie, op. 

Meer info

comments

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.