BeContent viert 5de verjaardag met eigen studio

Thursday, April 25, 2019

5 kaarsjes mogen de medewerkers van het Mechelse bureau BeContent uitblazen. In die tijd slaagde het ‘boutique content agency’ erin om zich een duidelijke plaats in het landschap te verwerven. Met een eigen food & fashion studio als kers op de taart!

Met jarenlange ervaring bij Sanoma/sQills is het niet onlogisch dat Karen Vandenbossche en Liesbeth Van Wassenhoven 5 jaar na de start van hun bureau BeContent vooral voor food-, mode- en lifestylemerken werken. Ze bieden die merken een zo ruim mogelijk plaatje. Karen Vandenbossche: “Naast het uitzetten van een contentstrategie bieden we ook de volledige content creation en PR aan. Hierbij is het neerzetten van de brand identity onze sterke troef. Een sterke contentmix maken in woord, beeld en video voor elk kanaal, dat kunnen we. Maar er daarnaast ook nog voor zorgen dat deze content een typische herkenbare stijl heeft, dat vraagt om expertise.”

BeContent viert zijn 5de verjaardag met een heuse studio. Liesbeth Van Wassenhove legt uit: “Omdat we veel producties doen hebben we vorig jaar beslist om te investeren in een grote food en fashion studio. Die bevindt zich in een pand vlakbij ons kantoor. Wij zien de studio zelfs eerder als een brandlab, waar we voor onze klanten producties shooten of opnemen, maar ook koken, influencers of klanten uitnodigen of een persevent organiseren. Dergelijke belevingsmomenten kan je vervolgens ook op contentvlak uitwerken.”

Magie

Zo komen we onvermijdelijk tot de vraag wat de oprichtsters van de volgende 5 jaar verwachten. “Niet groeien om te groeien”, luidt het antwoord. “Wel graag blijven doen wat we nu doen. Hopelijk leiden de stappen die we de afgelopen jaren hebben gezet tot nieuwe creatieve opportuniteiten. Zo lang we de magie tussen onszelf, maar ook met de klanten, maar kunnen blijven koesteren.”

Daarbij wil BeContent steeds van de eigen sterkte blijven uitgaan. “Er mogen nog tal van technologische veranderingen komen, woord en beeld zullen meer dan ooit nodig blijven”, verwoordt Karen Vandenbossche het.

Bezoek de site

comments

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.