Case: Northwell Health

Thursday, November 8, 2018

In Cleveland is tussen de talrijke keynotes ook plaats voor cases. Een van de meest opvallende was die van Norhtwell Health, een ziekenhuis met locaties en in rond New York.

 

Voor u begint te lezen, eerst even dit: ziekenhuizen in de Verenigde Staten zijn in heel weinig te vergelijken met hun soortgenoten in Europa. Het zijn veel meer commerciële bedrijven waarbij winstgevendheid centraal staat.

 

In die concurrentiële situatie koos Northwell Health voor een aanpak die daar mijlenver af staat. Het bouwde namelijk een contentplatform (thewell.northwell.edu) waarop verhalen worden gebracht rond specifieke pathologieën. De makers proberen daarbij in te spelen op ‘moments’. Wat gaat er door iemands hoofd wanneer ze de boodschap heeft gekregen dat ze borstkanker heeft? Wat als je beslist op dieet te gaan?

 

Northwell Health bouwt zijn content op volgens vier blokken:

-       should; zaken die de maatschappij ons oplegt (bv. gezond eten)
-       routine: zaken waarop je je kan voorbereiden (bv. vanaf 50 jaar een mammografie laten uitvoeren)
-       obsessions: zaken waarover iedereen op een bepaald moment spreekt (bv. bepaalde diëten)
-       extreme: een ongunstige diagnose en hoe je daarmee omgaat

 

De insteek bij elk van deze blokken is ‘bring the human back in content’. Zo maken ze het onderscheid met heel wat andere medische content die puur medisch en factueel is.

comments

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.