CERA bereikt 400.000 vennoten met haar relatiemagazines

Tuesday, March 13, 2018

Cera ontwikkelde twee kwalitatieve magazines om vennoten te informeren en inspireren. Met deze relatiemagazines zorgen ze voor een sterke impact, creëren ze visibiliteit en doen ze aan krachtige storytelling.

De uitdaging

De magazines waren toe aan een grondige restyling op vlak van inhoud én lay-out om zo de binding met de vennoten te versterken. De magazines moesten aangepast worden aan de behoeften en wensen van de vennoten: duidelijkere communicatie rond waar Cera voor staat en in welke concrete projecten Cera investeert. Het doel is om de vennoten nog meer te betrekken bij de werking van de projecten, met de drieledige missie van Cera in het achterhoofd.

De oplossing

Bij de restyling kregen de twee relatiemagazines een sterkere focus: het informatieve magazine CeraScoop en het voordelenmagazine CeraSelect. In CeraScoop komen uitgebreid maatschappelijke projecten, reportages van culturele, educatieve en lokale initiatieven, maar ook de werking van de coöperatie aan bod. CeraSelect wordt aangeboden als onderdeel van het affiniteitsprogramma via samenaankoop, met in elke editie sterke exclusieve kortingen op evenementen, reizen, producten en diensten.

Het resultaat

In 2016 werd een uitgebreide lezersenquête afgenomen voor beide magazines.

CeraScoop

CeraSelect

64% leest CeraScoop

90% leest CeraSelect

94% geeft een score van minstens 5 à 10 op 10 (50% een score van 8 à 10 op 10)

97% geeft een score van minstens 5 à 10 op 10 (75% een score van 8 à 10 op 10)

91% heeft de make-over van begin 2016 opgemerkt

92% heeft de make-over van begin 2016 opgemerkt

40% leest het magazine meer dan een half uur

63% leest het magazine meer dan een half uur

 

MEER INFO

comments

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.