Claim je idee – niche content for a new target audience

Thursday, October 26, 2017

DNS Belgium organiseert de registratie van domeinnamen in België voor alle .be/, .vlaanderen/, en .brussels/.  

 

DNS Belgium wil (startende) ondernemers bewust maken van het belang van online aanwezigheid. Pré-starters, starters en ondernemers tijdig hun online plek te laten claimen door hun project een goede naam te geven en ineens de domeinnaam te registreren.

 

De uitdaging

DNS Belgium richt zich op startende ondernemers die vroeg of laat een eigen website nodig zullen hebben, willen ze succesvol zijn. De doelgroep is ondernemers (pre-starters) die reeds een idee hebben voor hun nieuwe business en klaar zijn om de wereld te veroveren.  

Heel wat pre-starters lopen lange tijd rond met hun plannen, maar zijn om één of andere reden nog niet helemaal uit de startblokken geschoten. Belgen blijken veel meer terughoudend dan bijvoorbeeld Nederlanders. We moeten hen wat stimuleren. Het bedenken en claimen van een eigen bedrijfsnaam blijkt een belangrijke stimulans om hun project tastbaar en concreet te maken.

Belangrijke opmerking: starters zijn een doelgroep die door veel bedrijven en organisaties ‘geviseerd’ worden, voornamelijk met content marketing.

 

De oplossing

Er zijn al heel wat organisaties die zich op starters richten. Door een specifieke sweet spot te kiezen, weet DNS Belgium op te vallen met haar content: elk project start met een (goede) naam én domeinnaam. Al de rest volgt dan wel...

We bouwden het contentplatform claimjeidee.be. Op het platform vinden pre-starters praktische en inspirerende content die hen helpt om een goede naam te bedenken voor hun idee en vervolgens hun domeinnaam te registreren.

TOP OF FUNNEL CONTENT
Inspirerende artikels en video’s waarin ondernemers vertellen over hun business idee en het verhaal achter hun bedrijfsnaam.

MIDDLE OF FUNNEL CONTENT
Tips en tricks die pre-starters helpen om een goede (domein)naam te bedenken.

BOTTOM OF FUNNEL CONTENT
Antwoorden op concrete vragen over de registratie van een domeinnaam.

Alle content vind je terug op www.claimjeidee.be.

Nieuwe content wordt gepromoot via heel gerichte sponsored Facebook posts en via de owned media van de partners van Claimjeidee.be en Monideeamoi (KBC, Unizo, VDAB, BeCommerce, Xerius...).

 

Het resultaat

  • Dankzij onze inspirerende aanpak (hoe bedenk ik een goede bedrijfsnaam?), high quality content (video, tips & tricks,...) en een goed distributieplan, konden we heel wat pre-)starters inspireren en helpen met Claim Je Idee.
  • De website van Claim Je Idee werd meer dan 94.000 keer bezocht waarvan 76.000 unieke bezoekers
  • Van september 2017 tot nu checkten al 1.800 starters of hun domeinnaam nog vrij is.
  • We verspreiden de content via Facebook ads. Naarmate we meer naamsbekendheid krijgen, blijven de resultaten stijgen. We krijgen meer en meer lezers en interactie met de lezers (likes, shares,...). Een recente post over de oorsprong en domeinnaam strategie van Halal Hero (een Start-it@KBC startup) zorgde voor 1.536 clicks. Een post over Coolblue behaalde 1.032 clicks en zelfs de post over een zeer specifiek topic (semantische domeinnaam) was goed voor 1.137 clicks.
  • De gretigheid van andere bedrijven en organisaties om te partneren met Claim Je Idee, geeft aan dat dit onderwerp een gat in de markt is in de journey van pre-starters.
  • De campagne werd reeds beloond met een award voor beste contentplatform, op de Content Cuckoos.

Met Claim Je Idee geeft DNS Belgium starters net dat duwtje in de rug om hun dromen te realiseren.

 

MEER INFO

 

comments

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.