#CMFF-congres brengt technologie en content marketing dichterbij

Thursday, April 25, 2019

Content ‘Frenemies’, the human touch in a tech driven world. De titel van het grootste contentmarketingcongres in de Benelux – midden april in Amsterdam – loog er niet om. Tatjana Raman, Media Expert bij bpost Media, was erbij en deelt haar learnings.

“Het idee om content marketing en technologie als frenemies voor te stellen, vond ik leuk en teasend”, begint Tatjana Raman haar verhaal. “Voor mij draait content marketing vooral om storytelling, maar uiteraard wordt technologie ook in dit vakgebied steeds belangrijker, al moet content marketing in mijn ogen vooral ‘the human touch’ uitspelen.”

Tijdens het congres zelf was artificial intelligence hét buzzword, onder andere met een presentatie van Paul Roetzer, oprichter van het Marketing AI Institute. “Maar mij is vooral bijgebleven dat het mensen zijn die de technologie creëren en het mensen zijn die aan het roer blijven staan.”

Content marketing hoeft geen long copy te zijn

Van de presentatie van Angela Pham van Facebook onthoudt Tatjana Raman vooral dat content marketing soms in kleine dingen zit. “Ik denk meteen aan long copy, maar Angela Pham hield zich bezig met het finetunen van de korte reacties die je op Facebook worden voorgesteld om snel te reageren. En het klopt… met slechts enkele woorden kan je heel raak je reactie samenvatten: informeel of formeel, enthousiast of afwachtend…”

De link met haar eigen job en met bpost Media vond Raman het meest bij slotspreker Jason Miller van Microsoft. “Hij had het over het belang van voice. Daar ben ikzelf ook een sterke believer van. Vroeg of laat komt de voice assistant in onze huiskamers terecht. Dan moeten we ervoor zorgen dat magazines, brochures of folders kunnen inspelen op het gedrag van mensen met deze smart speakers. Vogue heeft zijn magazinebeleving al doorgetrokken naar voice assistants, maar ook voor merken zie ik heel wat mogelijkheden. Het is geen of-of-verhaal. Met technologie kan je print net sexier maken.”

Lees het verslag over #CMFF op Platform Content

comments

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.