Content Marketing Onderzoek 2017

Thursday, June 1, 2017

Het ontbrak nog aan een grootschalig onderzoek naar content marketing op de Belgische en Nederlandse markt, maar daar komt nu verandering in. Zeker als jij ook deelneemt! Je maakt trouwens kans om exemplaren van het boek ‘Content Inc’ (van Joe Pulizzi) of het boek ‘Aan de slag met contentmarketing’ (van Aart Lensink) te winnen.

 

Doel van het onderzoek is om in kaart te brengen of en hoe bedrijven content marketing inzetten en met welke doelstellingen en resultaten. Marketing- en communicatieprofessionals – met of zonder ervaring in content marketing – kunnen aan het onderzoek deelnemen. Wacht dus niet langer en

 

START HIER HET CONTENT MARKETING ONDERZOEK 2017

 

 

 

Waarom het Content Marketing Onderzoek 2017?

 

Content marketing is regelmatig onderdeel in verschillende marketingonderzoeken. Het ontbreekt echter in Nederland en België nog aan uitgebreid onderzoek in de breedte en diepte.

 

Bert Groothand, directeur van Platform Content: “Content marketing in Nederland is volwassen; 70% van de B2B marketeers past het inmiddels toe. Er zijn gelukkig steeds meer sterke cases beschikbaar, maar wij merken dat er in de markt behoefte is aan diepgaande inzichten, zoals: voor welke doelen zet men content marketing in, hoe meet men de resultaten, wat zijn de knelpunten, wat kost het en wat levert het op? Al deze vragen vormden voor ons de aanleiding om het onderzoek te starten.”

 

Content Marketing Onderzoek 2017 meerjarig samenwerkingsproject

 

Daan Goote coördineert het onderzoek. Hij is lid van Platform Content en werkzaam bij een van de grootste content marketingbureaus van Nederland, LVB Networks. In samenspraak met MarketingTribune, Marketingfacts, NIMA en CUSTO stelde hij de vragenlijst samen. De onderzoeksvragen zijn gevalideerd door Ed Peelen, bijzonder Hoogleraar Content Marketing aan de Universiteit van Amsterdam en Irma Machielse, Kerndocent Marketing van de Hogeschool Rotterdam.

 

Daan Goote: “Door deze samenwerking weten wij zeker dat het onderzoek valide en nuttig is, voor de deelnemers en voor de markt. Wij hebben de ambitie om het onderzoek jaarlijks te herhalen, voor inzicht in lange termijntrends.”

 

START NU HET CONTENT MARKETING ONDERZOEK 2017

 

Ter info: het onderzoek sluit bij voldoende respondenten, de uitkomsten worden na analyse gedeeld via custo.be.

 

 

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.