Contentprogramma A.S. Adventure scheert hoge toppen

Thursday, May 11, 2017

Content Cuckoo Gold Award – Best content program/strategy (long term)

 

Doel: Loyalty is content, geen punten

‘Adventure is everywhere’ luidt het devies van A.S. Adventure. De retailer maakt dat concreet via z’n contentmarketingaanpak. Geloofwaardigheid en authenticiteit staan daarbij centraal, waardoor het loyalty programma ‘Explore More’ eerder op content dan op punten en kortingen gebaseerd is. Toch is de doelstelling meetbaar: de retailer mikt per klant op een extra bezoek aan een (on- of offline) shop en een extra aankoop per jaar. Dankzij dit programma creëert A.S. Adventure een eigen bereik en is het minder afhankelijk van paid media om de doelgroep te bereiken.

Aanpak: Content gebaseerd op het gekochte product

Eens het bereik verzameld in een database, krijgen klanten content op tal van platformen. Naast ASMagazine zijn er heel wat online touchpoints: e-newsletters, flashmails, trigger e-mails en social media moeten traffic leiden naar de website om zo aan te zetten tot aankoop, inclusief doelgerichte content binnen de 24u nadat een klant een bepaald product gekocht heeft. Dat leidt tot een fabelachtige ROI: elke euro die in content marketing geïnvesteerd wordt, brengt er 25,7 op.

 

Well done!

Deze case is en blijft een ambassadeur van het vakgebied

 

  • Adverteerder: A.S. Adventure
  • Bureau: Head Office
  • Campagne: Explore More: a content driven loyalty program

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.