Crelan versterkt het vertrouwen bij z’n prospecten

Wednesday, September 11, 2019

Vanuit haar drive om jonge kopers bij te staan lanceerde Crelan ‘Mijn Huis’. Het informatie- & inspiratie-magazine van de hand van Propaganda helpt jonge kopers op weg naar een eerste eigen woning. De content zet de belangrijkste aspecten op een rijtje, op maat van de doelgroep. Crelan past daarbij het ‘denken als een uitgever’-principe mooi toe op zijn communicatiestrategie.

Een eerste huis kopen, daar komen verschillende zaken én mensen bij kijken. 25- tot 35-jarigen hebben vaak nog een duwtje in de rug nodig om deze plannen concreet te maken en de droom van een eigen woning te realiseren. Crelan wil ze op weg helpen met behulp van concrete en relevante content over het kopen/renoveren van een woning. Het wil zo haar top of mind positie bij toekomstige klanten verbeteren en hun vertrouwen winnen. Dit zou de positie van Crelan op de markt vooruit moeten helpen.

De oplossing

Het informatie- en inspiratiemagazine ‘Mijn Huis’ bestaat uit praktische tips, inspirerende artikels, checklists… Met een belangrijke focus op energiezuinig wonen, de nieuwste woontrends en ook op herkenbare real life getuigenissen. De luchtige, frisse lay-out en de gekozen tone of voice spreken de jonge kopers aan én houdt hun aandacht vast. Het magazine is verkrijgbaar bij de 600 zelfstandige bankagentschappen. Ook op de website en de sociale media kanalen is de content te vinden.

Het resultaat

Door vooral niet product- of prijsspecifiek te communiceren maar de doelgroep fundamenteel te helpen met concrete en relevante informatie, versterkt de bank het vertrouwen bij potentiële kredietnemers. Crelan creëert dankzij ‘Mijn Huis’ al een eerste contactmoment, nog voordat de prospect op zoek is naar een eerste woning én voordat een bank gekozen wordt.

Lees meer

comments

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.