De favoriete quotes van Koen Denolf

Wednesday, October 23, 2019

Naar goede gewoonte was Koen Denolf (The Fat Lady) een van de weinige Belgische deelnemers aan Content Marketing World. Hij bundelt zijn ervaringen in 3 favoriete quotes.

“We have to slow down”

“We doen te veel en te veel verschillende dingen, zei Joe Pulizzi in zijn keynote speech. Hierdoor moet je je tijd en budget over te veel verschillende zaken verdelen waardoor je niets meer uitstekend doet. Hij maakte de vergelijking met Ryan Seacrest, een Amerikaanse presentator die op zowel elke zender te zien was. Vergelijk hem met Gert Verhulst. Net omdat hij zoveel deed, kregen mensen een afkeer van hem. Daar moeten we met content marketing voor opletten. Volgens de mannen van bureau Andrew and Pete kijk je beter welke content voor het meeste engagement zorgt en investeer je daar beter meer in.”

“They loved it, they liked it, they looked away, they left it”

“Jay Acunzo had het over creativiteit en innovatie. Volgens hem gaan marketeers veel te vaak op zoek naar nieuwigheden die dan heel hun strategie op z’n kop zetten en waarop ze volop inzetten. Heel snel verdwijnt echter de interesse en bij minder goede resultaten wordt de nieuwigheid snel aan de kant geschoven. Acunzo pleit voor ‘little twinkles’, kleine vernieuwingen binnen een bestaand project waarmee je je publiek verrast.”

“Don’t waste the time of your audience”

“Traditioneel staat de closing keynote speaker wat verder af van content marketing. Dit jaar was dat ‘spoken word performer’ en ex-zanger Henry Rollins. Hij maakte overduidelijk dat alles wat je als merk doet waarde moet hebben voor je consument. Verspil hun tijd niet.”

Koen Denolf komt verder in een video terug op zijn wedervaren in Cleveland.

 

comments

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.