De stelling

Tuesday, August 23, 2016

Video wordt steeds meer ingezet in content marketing. Logisch, bewegend beeld is een gedroomde manier om de aandacht te vangen. Bovendien zijn consumenten het ondertussen gewoon en verwachten ze steeds meer audiovisuele content. MAAR ...  betekent dat dat je dat gewoon zelf kunt doen, zo'n branded video('s) maken?

 

Er is tegenwoordig heel veel gratis software beschikbaar, maar diezelfde technologische ontwikkeling heeft er tegelijk ook voor gezorgd dat professionele videodiensten ook met een beperkt budget perfect haalbaar zijn. Hoe ver je gaat, hangt af van het gebruik dat je voor ogen hebt en je beschikbare budget.

 

Richtlijn: vier online video-levels, met bijbehorend kostenplaatje

 

 

AMATEUR

 

De DIY-aanpak, denk het standaard YouTube-filmpje.

 

  • Voordeel: snel en goedkoop
  • Goed voor: interne trainingen of personal blogs
  • Kostprijs voor 1 à 2 minuten video: 750 à 1250 euro, zodra je de tools hebt*

 

 

SEMI-PRO

 

Get iets betere werk met bv. een prosumer camera en video editing software.

 

  • Voordeel: betere kwaliteit, goedkoop
  • Goed voor: video blogposts, verslag van een opleidingsevent, interne training
  • Kostprijs voor 1 à 2 minuten video: 1.250 tot 2.500 euro*

 

 

PROFESSIONAL

 

Een professioneel team met dito materiaal en genoeg tijd. Denk de typische corporate online video.

 

  • Voordeel: voorspelbare kwaliteit en geloofwaardig resultaat
  • Goed voor: casestudies of jobfilmpjes
  • Kostprijs voor 1 à 2 minuten video: 4.000 tot 15.000 euro*

 

 

PREMIUM

 

Een filmpje met alle spreekwoordelijke toeters en bellen.

 

  • Voordeel: een echt 'bewegend meesterwerkje' dat veel buzz creëert
  • Goed voor: signature content zoals bedrijfsfilms, casestudies-video's voor prospectie, service-video's voor klanten, …
  • Kostprijs voor 1 à 2 minuten video: 20.000 euro tot 40.000 euro*

 

 

 

*Bron: gebaseerd op socialmediatoday / De vermelde bedragen zijn richtprijzen en werden afgestemd op de Belgische markt na bevraging bij enkele producers en productiehuizen.

 

comments

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.