En, hoe was Content Marketing World?

Wednesday, September 11, 2019

Pieter Vereertbrugghen (Custo-voorzitter en managing partner Cypres) is dit jaar niet in Cleveland geraakt. Hij kijkt dan ook uit naar de komst van Bert van Loon en AJ Huisman, al is ‘m wel al wat opgevallen…

Content Marketing World in Cleveland, Ohio is zowat de jaarlijkse hoogmis voor content marketing. Er komen 4-5000 bezoekers uit een 50-tal landen naar toe om te leren over de laatste inzichten en trends in content marketing.

Ikzelf bijvoorbeeld kan daar niet naar toe gaan. Geen tijd. Maar ik volg online wel de reviews, de tweets, …. Een van de interessante sprekers voor mij was Marcus Sheridan van het fameuze The Sales Lion. Hij schreef onder meer het boek "They Ask – You Answer", dat ik aan iedereen kan aanbevelen. In een gesprek over de content shock (de huidige tsunami van content) met Mark Schaefer, de sociale media expert, benadrukte Sheridan dat hij niet gelooft dat content marketing dood of stervende is. Hij nodigde ons uit om 10-20 jaar vooruit te kijken, en vroeg zich af: zullen wij, marketeers en bedrijven, nog altijd innoveren, zullen wij onze prospecten en klanten nog altijd helpen en bijstaan? Uiteraard. Wel, zolang dat gebeurt, zal content marketing blijven bestaan.

Voor de hand liggend? In onze dagelijkse praktijk ervaren we dat we er moeten blijven op hameren dat we ons publiek content moeten aanreiken die nuttig, nodig en gewenst is. Dat garandeert het succes van uw contentstrategie.

Dit is straf

Dat is maar een van de vele bijdragen op Content Marketing World. Maar niet iedereen kan daar naartoe. Cleveland is ver en niet goedkoop.  Maar niet getreurd. U op de hoogte houden en inspireren is een van de opdrachten van Custo. Dat is waarom wij Bert van Loon en AJ Huisman van #CMFF gevraagd om hun indrukken over het congres te delen met ons.

Bert en AJ maken van het begin deel uit van de inner circle van Content Marketing World. Ze waren het die die vorig jaar ons eigen CUSTO-congres inhoud hebben gegeven. Ze brengen ons "Wat is hot en wat is de volgende stap in content marketing". Niet onbelangrijk, zeker nu dat content marketing zal blijven bestaan.

En de zaal is uitverkocht: een bewijs dat dergelijk round-up nuttig, nodig en gewenst is.

comments

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.