Essentials Digital Marketing NL – BAM

Wednesday, March 14, 2018

Speaker: Tom De Ruyck, Miel Van Opstal, Kevin Verborgh, Frederik Vermeire

Basisopleiding voor business professionals die zich vertrouwd willen maken met de basisprincipes van digitale marketing en communicatie. In deze opleiding wordt een overzicht gegeven van de belangrijkste digitale concepten. Naast de concepten en de concrete voorbeelden, zijn er reflectie momenten voorzien om de deelnemers de mogelijkheid te geven om persoonlijke feedback te ontvangen.

Wat leert u uit deze opleiding ?

  • De essentiële begrippen van digitale marketing en communicatie
  • De belangrijkste tools van digitale marketing en communicatie
  • Hoe je deze begrippen en tools kunt integreren in je marketing beleid
  • Nieuwe en interessante opportuniteiten voor je business

Programma

Sessie 1 - Het Digitaal Marketingplan

  • Slimme vragen voor je begint
  • Een digitaal marketingplan bedenk of schrijf je niet, dat bouw je uit over een langere periode
  • Een digitaal marketingplan is een dynamisch gebeuren, dat leeft op basis van testen, meten en bijsturen

Docent: Kevin Verborgh

Sessie 2 - Sterke consumenten inzichten

  • Consumenten in het digitale tijdperk : wie zijn ze en hoe gedragen ze zich ?
  • Het landschap van digitale tools voor het verzamelen van consumenten inzichten
  • Digitale tools versus offline tools : voor- en nadelen

Docent: Tom De Ruyck

Sessie 3 - SoLoMoCo : Social, Local, Mobile en Commerce

  • Technologie : welke methoden en interfaces zijn er vandaag, en wat brengt de toekomst?
  • Interactie : hoe onderhou je constructieve klantenrelaties via digitale kanalen?
  • Store traffic : hoe breng je meer mensen naar je handelslocatie?
  • Strategie : hoe kader je SoLoMoCo in een groter geheel, in een digitale strategie?In deze sessie leer je concreet hoe technologie op of rond een handelslocatie kan worden ingezet om op een zinvolle en succesvolle digitale manier contact te maken met nieuwe en bestaande klanten. Efficiënte marketing strategieën en praktische, relevante cases van ondernemingen, die begrijpen welke kanalen en middelen het best werken, komen aanbod. De hele operatie wordt in een groter geheel van marketing en conversie strategie geplaatst, om een langdurige en winstgevende relatie op te bouwen.

Docent: Miel Van Opstal

Sessie 4 - Digital Media landschap

  • Algemeen overzicht  van de digitale media: welke media, hoe deze in te schakkelen ifv je sector/business model, zoom op elke media en zijn technische aspecten
  • SEO : techniek, Content Marketing, case
  • SEA : Adwords, BING, Display, Google Shopping, case
  • SOCIAL : Facebook ads, Twitter
  • Voorbeelden mix B2C en B2B
  • ‘Klassieke media’ versus web: print to web, radio to web, TV to web, cases

Docent: Frederik Vermeire

Sessie 5 - Digitale marketing, van nood tot aankoop

  • Digitale maturiteit: stap per stap groeien in digital marketing.
  • Digitale evolutie en de verandering van aankoopgedrag
  • Customer journey : van awareness tot aankoop
  • Oefening

 Docent: Kevin Verborgh

MEER INFO EN INSCHRIJVEN: https://www.marketing.be/cms/showpage.aspx?id=1563

comments

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.