Federale Verzekering met échte verhalen op social

Thursday, November 21, 2019

Federale Verzekering versterkt al langer de band met zijn klanten via content marketing. De frequentie van de twee magazines was echter onvoldoende en dus werd op zoek gegaan naar kanalen en formats om een meer permanent contact op te bouwen.

Als verzekeraar wil Federale Verzekering dicht bij z’n klanten staan. Het zijn immers geen klanten in de strikte zin van het woord. Vermits Federale Verzekering een coöperatieve is, delen ze in de winst.

Om de band met de klanten/aangeslotenen te versterken heeft Federale Verzekering twee magazines. Het wilde echter op frequentere momenten met de doelgroep in contact treden.

De oplossing

Als coöperatieve onderneming staan Federale Verzekering en haar klanten nooit stil. Vanuit die gedachte lanceerde bureau HeadOffice een social format met échte verhalen. Een huisvader slash timmerman? Een grafisch ontwerper én tatoeëerder? Deze inspirerende verhalen van ondernemende verzekeringsnemers vormen het kloppende hart van Federale Verzekering en zijn wekelijks te bekijken op Facebook en LinkedIn.

Werknemers van Federale Verzekering ontmoeten dankzij hun klantencontact dagelijks straffe initiatiefnemers. Zij brengen de authentieke verhalen aan waarmee HeadOffice aan de slag gaat.

Het resultaat

Het project is op het moment van schrijven nog maar net uit de startblokken geschoten. De eerste resultaten zijn dus vooral kwalitatief.

“In de video’s zie je stuk voor stuk échte klanten en verhalen. We merken dat deze video’s andere klanten ontroeren, inspireren en motiveren om zelf te ondernemen. En die ondernemingszin is exact wat we willen aanwakkeren”, zegt Franck Vanden Eede (Digital Marketing Manager, Federale Verzekering).

Lees meer

 

comments

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.