Headline laat ENGIE Innovation Week nog weken nazinderen

Wednesday, October 25, 2017

Hoe zoveel mogelijk medewerkers betrekken bij de ENGIE Innovation Week, tijdens, maar ook in de weken na het evenement? Hoe innovatieve projecten maximaal onder de aandacht brengen? Headline Publishing speelde kort op de bal en werkte in no time een multi-channel oplossing uit voor ENGIE Electrabel.

 

ENGIE stimuleert haar medewerkers om innovatieve projecten uit te werken. De laureaten worden tijdens de zogenaamde Innovation Week gehuldigd. In België organiseerde ENGIE tijdens die week o.a. een seminarie waarin succesverhalen werden gepresenteerd en een tweedaagse Market Place waar projectleiders hun vernieuwende project demonstreerden.

 

Duizenden medewerkers informeren

De Innovation Week is de kroon op een jaar lang werken en verdient maximaal aandacht. De vele content die de week genereert, moest in de dagen en weken nadien maximaal gevaloriseerd worden. Uiteraard konden niet alle medewerkers van ENGIE tijdens de Innovation Week ter plaatse zijn. Korte, begrijpelijke filmpjes maken over de opzienbarende, soms technisch vrij complexe innovatieve projecten, was slechts een van de manieren die Headline Publishing voorstelde om de ruime doelgroep te bereiken.

 

Kort op de bal en multi-channel werken

Headline bedacht enkele korte, motiverende ‘shouts’, die de dagen voordien op de digitale schermen verschenen, om zoveel mogelijk geïnteresseerden warm te maken voor de Market Place. De eerste dag blikte een duo copywriter/cameravrouw maar liefst zeven filmpjes in, waarin ENGIE-medewerkers het vernieuwende van hun project toelichtten. De dagen en weken nadien werden intranet, internet, Facebook en Twitter gebruikt om zowel de filmpjes als artikels over de succesverhalen te verspreiden.

 

Het resultaat?

  1. Motiverende ‘shouts’ op digitale schermen
  2. 7 laagdrempelige filmpjes van max. 90’’/film, ondertiteld NL/FR
  3. sfeerfilmpje voor ENGIE hoofdkwartier in Parijs
  4. succesverhalen, gebundeld in heldere artikels
  5. publicaties op intranet en websites
  6. on the spot reacties van medewerkers
  7. Facebook en Twitter als drive-through kanalen
  8. maximale cross-promoting

 

“Met de verschillende filmpjes en artikels over de ENGIE Innovation Week en de innovatieve projecten van collega’s, waren alle interne medewerkers, ook zij die niet in Brussel werken,  op de hoogte en konden ze de projecten in woord en beeld ontdekken.”
Sophie Delperdange, interne communicatieverantwoordelijke ENGIE Electrabel.

 

 

MEER INFO

comments

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.