Het ‘grote idee’ van content marketing

Thursday, October 1, 2020

De kern van content marketing is dat je met content relaties opbouwt met jouw publiek en de interacties en conversies van jouw publiek met jouw merk doet toenemen (leadgeneratie). Om dit te doen baseer je de content op het perspectief van jouw publiek en stem je het tegelijkertijd af op jouw bedrijfsdoelen. We noemen dat On-brand audience-centric content.

Wat is content? 

Mijn collega bij ons agentschap, Martine Peleman, vat het zo samen: “Content is informatie die relevant is voor de context van klanten, medewerkers en andere belanghebbenden.”

Dat kan tekst zijn, of een afbeelding, video of eender ander element.

In de specifieke context van content voor marketingdoeleinden is content meer. We zien vier onontbeerlijke aspecten:

  • Redactioneel: informatief, onderhoudend, leerzaam
  • Marketing gedreven: meetbare marketingdoelen
  • Gedragsmatig: activeert een actie (conversie / gesprek)
  • Gericht: wordt gebruikt om een duidelijk gedefinieerd publiek op te bouwen

Het belang van content

Communicatie van vandaag gaat al lang niet meer over het uitsturen van boodschappen of het kopen van bereik en engagement. Het gaat vooral over het ontdekken van welke content je publiek op welk moment in hun relatie met je merk nodig heeft. Content marketing wil immers de fase waarin je publiek (klant of prospect) zich bevindt, versterken met content en je publiek verleiden naar een volgende fase.

Wat vele bedrijven nog niet genoeg beseffen is dat van al hun producten en diensten die ze aan de markt aanbieden, content het product is dat hun publiek het meest ziet. Op de website, de nieuwsbrief, het jaarrapport, de sociale media, … Dit maakt dat content een van hun belangrijkste assets is.

Om deze cruciale asset effectief aan te wenden moet je content de zorg te geven die het verdient en die het nodig heeft. Voor ons betekent dat het voortdurende proces van het omzetten van bedrijfsdoelstellingen en – doelen in een plan dat content gebruikt om die doelen te bereiken. Contentstrategie dus.

Content met Custo-leden

Content voor marketingactiviteiten is de kern van de Custo-leden. Ze verstaan het belang van content en zijn zonder uitzondering experts in het inzetten van content die helpt om uw doelstellingen te bereiken. Ze zijn gespecialiseerd in content; hun ervaring en kennis is multikanaal en ze houden de vinger aan de pols waardoor de informatie over nieuwe tendensen sneller zijn weg vindt in uw contentoplossingen.

comments

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.