Het belang van contentdistributie

Thursday, November 8, 2018

De trend op Content Marketing World? Misschien wel het belang van contentdistributie. Het kwam aan bod in heel wat presentaties. Want wat ben je met geweldige content als hij je doelgroep niet bereikt?

 

3 secret steps voor content amplication and distribution success. A content promotion framework with actionable tips. How to grow your audience with native advertising? Het zijn maar enkele van de vele titels van presentaties in Cleveland waarbij contentdistributie centraal stond.

 

Allicht is dit een zeer relevant topic voor Belgische content marketeers. In ons landje gaan we er nog steeds te vaak van uit dat goede content zichzelf verkoopt. Op voorwaarde dat er wat aandacht aan SEO is besteed misschien. Dat was zo enkele jaren geleden en is in sommige sectoren misschien nog het geval, maar het zal zeker niet blijven volstaan. We worden stilaan overspoeld door een content tsunami, waardoor gevonden worden niet langer volstaat. Gezien worden, daar zal het de komende jaren om draaien.

We geven dan ook graag de vier belangrijkste fouten in contentdistributie mee. Ze komen van Heidi Cohen (Chief Content Officer van Actionable Marketing Guide), die in Cleveland nog op het onderwerp doorging.

 

  1. Geen gedocumenteerde contentmarketingstrategie

 

De overgrote meerderheid van de content marketeers heeft nog steeds geen strategie die op papier staat. Het gevolg is dat je vaak niet weet hoe je doelgroep er juist uitziet, dat je geen contentkalender gebruikt en dat je bijgevolg ook je distributie niet juist en coherent kan opzetten.

 

  1. Gebrek aan budget

 

Wie een te beperkt budget heeft, zal haast stelselmatig beknibbelen op distributie. Je eigen media zullen beperkt worden ingezet, laat staan dat er budget is om boodschappen te promoten op bv. sociale media.

 

  1. Me-too content

 

Wie geen unieke content maakt, begrijpt onvoldoende de noden van de doelgroep. Hierdoor is het moeilijker de boodschap te bezorgen wanneer, waar en hoe de consument die wil ontvangen.

 

  1. Een laag engagement met de content

 

Wie zijn distributie goed verzorgt, maar weinig interactie ziet, heeft dan wel een goede distributie, maar toch weinig resultaten. Content waarmee je doelgroep aan de slag kan is dus een absolute voorwaarde en is dus belangrijker dan je distributie.

comments

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.