Het boek van… Annick Laporte

Wednesday, March 27, 2019

Het boek staat wellicht in het top 10 lijstje van elke content marketeer en de auteur is één van de meest gevraagde en geprezen key notes op tal van (content) marketingcongressen. Everybody Writes van Ann Handley is dan ook hét boek volgens Annick Laporte, Client Service Director bij Propaganda. Ze vertelt.

Waarover gaat het boek?

Het boek bevat een hele reeks (letterlijk meer dan honderd denk ik) concrete tips en tricks om beter te leren schrijven. Daarnaast vooral ook hulp om bewuster te schrijven. Het ganse boek benadrukt ook het belang van hetgeen we schrijven en de manier waarop we het schrijven.

 

Waarom heeft het zoveel voor je betekend?

Ik vind mezelf niet zo’n top schrijver, of in alle geval ik ben niet snel tevreden over mijn eigen schrijfsels. Het boek heeft mij geholpen om nog concreter, duidelijker en ook beknopter te schrijven. De tips in het boek zijn zelf ook duidelijk en helder én daarenboven dikwijls grappig geformuleerd, wat het lezen (in mijn geval in stukjes) enorm heeft bevorderd.

Daarnaast gebruik ik het boek, de inhoud en de lessen die ik eruit trok ook om collega’s en klanten te helpen om te leren denken als een uitgever.  Of toch minstens om hen op het belang van dat ‘uitgeversdenken’ te wijzen. In een wereld waar marketing steeds meer content marketing wordt, kan het belang van goede teksten moeilijk overschat worden. 

Wat heb je veranderd in je werk/leven als gevolg van het boek?

Niet echt iets fundamenteel veranderd. Wel meer zelfvertrouwen bij het schrijven én in staat om anderen beter te adviseren. En nog belangrijker; altijd proberen beter te doen. Streven naar premium content, teksten die er bovenuit steken!

Wat is je favoriete quote uit het boek?

“If you have a website, you are a publisher. If you are on social media, you are in marketing. And that means that we are all relying on our words to carry our marketing messages. We are all writers.”

comments

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.