Het boek van… Frank Goetmaeckers

Tuesday, March 10, 2020

Het favoriete boek van Frank Goetmaeckers (f-twee)? Hij haalt meteen Porter uit de boekenkast. ‘Concurrentiestrategie’. Een klassieker. Hij kocht het boek in 1990, en houdt het sindsdien binnen handbereik. Maar wat moet een bladenmaker met een marketingboek?

 

Waarover gaat het boek?

Overleven. Hoe hou je je onderneming boven water, terwijl je met Piet, Pol en klein Pierke in dezelfde vijver dobbert?

Wat betekent dit boek voor jou?

Ik ben stoemelings een bedrijf begonnen, 32 jaar geleden. Wist ik veel! Na een jaar Vlerick-school wist ik het nog minder. Daar ging het over supersnel rijk worden. Ik geloofde daar niet veel van. Porter gaf wel antwoorden op de vragen waar ik als beginnend ondernemer mee zat.

En nu, als bladenmaker?

We mogen nooit het brede plaatje uit het oog verliezen. Communicatie mag dan essentieel zijn, er is ook nog het product, de prijszetting… Die zijn telkens anders, dus moet ook de communicatie telkens anders zijn. Er is niet één ideale communicatiestrategie voor alles. Elk bedrijf is anders. Communicatie is maatwerk.

Gebruik je het vaak?

Af en toe. Ik heb het gekocht in 1990. Ik vind het grappig om mijn notities van de voorbije 30 jaar in de kantlijn te zien.

Wat is je favoriete quote?

Quotes? Er zijn geen quotes. Geen one liners. Geen storytelling. Dit is een handboek, de oervorm van content.

Frank Goetmaeckers is de oprichter van f-twee, magazinemakers in opdracht.

Koop het boek

Volg Frank Goetmaeckers: www.f-twee.be

comments

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.