Het boek van… Marnik D’Hoore

Thursday, November 21, 2019

Als CEO van Bloovi ziet Marnik D’Hoore de marketingboeken aan een sneltreinvaart passeren. Eentje trok de afgelopen maanden extra z’n aandacht: ‘This is marketing’ van Seth Godin.

Waarover gaat het boek?

“Laat ik beginnen met te zeggen waarover het niet gaat: het gaat niet over tactics die je helpen bij marketing. Daar heb ik immers geen nood aan. In dit boek gaat Seth Godin – die ik al langer ken – terug naar de basics van marketing. Er komen veel triggers op de consument af, zo zegt hij. Als merk moet je beseffen dat je niet alleen bent in de strijd om de aandacht van die consument. Goed je doelpubliek afbakenen, gericht communiceren en waarde bieden, zijn dus essentiële elementen om succesvol te zijn. Deze manier van denken sluit natuurlijk goed aan bij hoe content marketing werkt: je gaat uit van waarde voor je consument en probeert daar op een subtiele manier een marketingboodschap aan te koppelen.”

Waarom heeft het zoveel voor je betekend?

“De filosofie was me niet vreemd, maar dit boek heeft me aangezet om ermee aan de slag te gaan. Ook met Bloovi zijn we naar de kern van ons bestaan gegaan en hebben we vervolgens onze marketing erop gestoeld. Ik herinner me een commerciële mailing die veel reactie opwekte, net omdat hij behoorlijk ‘zacht’ was geschreven.”

Wat heeft het voor je veranderd?

“Ik denk dat ik vooral mijn toon in communicatie heb aangepast. En daarnaast heb ik ook gezocht naar een rode draad om het Bloovi-verhaal aan op te hangen. Ik denk dat dat belangrijk is als je met het boek aan de slag gaat: zorg ervoor dat je filosofie herkenbaar is en dat alles wat je doet steeds vanuit die filosofie vertrekt.”

Wat is je favoriete quote uit het boek?

“ “A modern marketing plan is based on empathy, humility and effectiveness.” Zorg ervoor dat je je doelgroep goed kent, dat je zijn tijd niet verspilt en hem iets geeft én kom je beloften na. Met andere woorden: gedraag je naar hoe je wil overkomen.”

Koop het boek

Volg Marnik D’Hoore online

comments

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.