Het boek van… Pascal Mageren

Thursday, April 25, 2019

Wanneer je Ted Talk door meer dan 10 miljoen mensen is bekeken, weet je dat je een gevoelige snaar raakt. Simon Sinek heeft met zijn boek ‘Start with why’ ook in ons land tal van fans. Waaronder Pascal Mageren, Editorial & Project Manager bij Bold&Pepper. Hij legt uit waarom.

Waarover gaat het boek?

‘Start with why’ ontrafelt de redenen waarom sommige leaders of bedrijven er gemakkelijk in slagen om de massa te inspirereren, terwijl andere niet het minste engagement opwekken. De uitleg schuilt in een eenvoudige en toegankelijke filosofie die helemaal rond het ‘waarom’ van de zaken draait. In andere woorden: het gaat niet zozeer om wat je doet of hoe je het doet, wel over waarom. Dit is een uitnodiging om de echte drivers van actie te ontdekken.

Waarom heeft het zoveel voor je betekend?

Het thema creativiteit interesseert me al heel wat jaren. In mijn ogen is een creatief iemand die naar dezelfde zaken kijkt als iedereen, maar toch een andere realiteit ziet. Creativiteit zit ‘m in de kijk op de dingen. Het is net die andere kijk die ervoor zorgt dat je verrast of blijft hangen. De theorie van Simon Sinek is hieraan gelinkt, met een heel breed toepassingsvlak. En zo is het een krachtige tool voor een contentmarketeer.

Wat heb je al veranderd in je werk of leven als gevolg van het boek?

Tal van kleine details die vaak het verschil maken. Of het nu gaat om de uitwerking van een communicatieconcept voor een klant, een commerciële discussie, de redactie van een artikel of zelf de opvoeding van kinderen… de eenvoudige reflex van de waarom-vraag te stellen, is intussen een reflex geworden. En een middel om communicatie nog doeltreffender te maken.

Wat is je favoriete quote uit het boek?

Wanneer bedrijven de redenen niet kennen waarom hun klanten hun klanten zijn, dan kennen ze waarschijnlijk ook de redenen niet die hun medewerkers motiveren om tot het personeel van het bedrijf te horen.

Meer weten?

Bekijk zeker de Ted Talk van Simon Sinek 

‘Start with why’ van Simon Sinek is te koop op Bol.com , Amazon en dergelijke.

Pascal Mageren is Editorial & Project Manager bij Bold&Pepper. Volg ‘m via LinkedIn.

comments

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.