Hoe content een doelgroep helpt te vinden

Thursday, May 17, 2018

Wat als je niet meteen weet wie tot je doelgroep behoort? Een niet-evident vraagstuk voor een marketeer. Het was alleszins waarmee pharmaspeler Takeda geconfronteerd werd. Een contentplatform zorgde voor identificatie.

Pharmabedrijf Takeda is producent van een geneesmiddel tegen inflammatoire darmziekten (ziekte van Crohn en Colitis). Het is echter moeilijk te identificeren wie eraan lijdt. Om het middel meer ingang te doen vinden bij de patiënten zette Takeda voor elk van de ziekten een contentplatform op met antwoorden op veel gestelde vragen, dossiers over voeding, rechten… en verhalen van patiënten en professionals over de impact van de ziekte en hoe ermee om te gaan. SEO zorgde hierbij voor organic reach en wordt versterkt met Facebook, newsletters, samenwerking met sectororganisaties en affiches. Goed voor een Gold voor Takeda en bureau The Fat Lady (in de categorie ‘Best content marketing program B2C’, net als een Silver in ‘Best use of social’.

comments

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.