Kaartjes en KPI’s voor ‘happy moments’

Wednesday, October 25, 2017

Kaartjes die horen bij de gelukkigste momenten in een mensenleven: dat is de corebusiness van Tadaaz. Dit Belgische bedrijf is actief in verschillende landen en ging met Onlyhumans in zee om volop in te zetten op online marketing. Met aantoonbaar succes.

 

Hun doelpubliek?

Mensen die indruk willen maken op hun vrienden en familie met een origineel geboortekaartje, een toffe save-the-datekaart voor hun huwelijk of een stijlvolle uitnodiging voor een tuinfeest.


Onze missie?

Die mensen naar Tadaaz leiden met aantrekkelijke Google-advertenties, to-the-point content én met antwoorden op hun vragen.

 

E-commerce: SEA-campagne met focus op kwaliteit

De focus moest liggen op de kwaliteit van de Tadaaz-kaartjes. Lees: unieke designs, persoonlijke foto’s op je kaartje, mooi glanzend papier, originele insteek. De woorden ‘goedkoop’ en ‘korting’ mochten we bijgevolg uit ons advertentievocabularium schrappen.

 

Contentstrategie: content die scoort bij de lezer (en in Google)

In het kader van een brede e-commercestrategie kregen de productgerichte advertenties het gezelschap van inspirerende content. En dan bedoelen we écht inspirerende content, die een antwoord biedt op de vragen van potentiële kaartjeskopers.

  • Checklists verhogen de lead generation
  • Artikels waarin experts aan het woord komen versterken het thought leadership van Tadaaz
  • Call-to-actions zorgen voor een hoge conversieratio

 

 

Het resultaat?

 

De combinatie van een productgerichte aanpak in de advertentiecampagnes en een breed aanbod van relevante content bleek goud waard voor hun business. Dat mag je gerust letterlijk nemen: de vraag naar Tadaaz-kaartjes neemt vandaag nog altijd toe (vooral op piekmomenten zoals de kerstperiode of de communietijd), waardoor hun omzet stijgende is. Bovendien profileert Tadaaz zich als dé specialist in unieke, stijlvolle kaartjes voor alle feestelijke gelegenheden. Missie geslaagd!

 

Facts

  • De opbrengst uit Adwords steeg in 2 jaar tijd met 139%
  • De ROAS (Return on ad spend) steeg in 2 jaar tijd met 6%

 

“Jeroen en René van Onlyhumans zijn bij Tadaaz kind aan huis. Blij dat ze ons sinds de lancering van de webshop met raad en daad bijstaan. En kijk hoe sterk we ondertussen gegroeid zijn!” 
Lies Jonckheere, marketingverantwoordelijke Tadaaz

 

"We deden de test: elke euro die Tadaaz aan content besteedde, leverde 2 euro meetbare opbrengst op." 
René Voordeckers, Onlyhumans

 

MEER INFO

 

 

comments

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.