KBC verwent premium klanten

Tuesday, June 7, 2016

Premium Banking klanten zijn van groot strategisch belang voor KBC en daarom is het belangrijk om als merk met hen extra contactpunten te hebben, naast de ‘directe’ contacten met hun zogenoemde relatiebeheerder.

 

 

De primaire doelstelling van het magazine GRAPPA is de klantenbinding te optimaliseren.

Verder wil KBC de klanten informeren over relevante financiële onderwerpen, de interactie met de bank verhogen en klanten aanzetten om op de website op zoek te gaan naar extra informatie of financiële producten aan te kopen.

 

In GRAPPA gebeurt dit op een niet-opdringerige manier. Het merk KBC en de producten en diensten die eraan verbonden zijn, mogen niet al te nadrukkelijk op de voorgrond komen. Wel worden ze indirect en ongedwongen tastbaar gemaakt. GRAPPA profileert zich daarom als een magazine over lifestyle (‘leven’) dat ook over geld gaat, en hoe beide zich tot elkaar verhouden. Het productenaanbod van KBC zit in de inhoud verweven en er zijn voldoende responsmechanismen ingebouwd.

 

 

 

comments

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.