Magazines halen hoogste likeability

Saturday, March 5, 2016

Zijn magazines passé? Helemaal niet. Mensen houden van bladen, ook anno 2016. Het waarderingscijfer voor magazines (7,7) ligt zelfs beduidend hoger dan dat voor TV- (6,1) of radiospots (5,9).

 

De cijfers komen uit de meest recente benchmark van de Custometer (september 2015). Die bevat ondertussen 41 lezersonderzoeken, waarbij alles samen meer dan 50.000 respondenten werden bevraagd. De hoge likeability voor magazines is uiteraard goed nieuws voor contentmakers. Wie je magazine waardeert, staat meer open voor je merk of bedrijf. Maar er is meer.

 

Voetje voor

Uit de benchmark blijkt dat bladen nog heel wat mooie cijfers kunnen voorleggen, bovenop de hoge likeability. Cijfers die radio- of tv-advertenties veel moeilijker halen.

 

  • 28 minuten lezen de respondenten gemiddeld in een magazine.
  • 90% van de respondenten leest minstens de helft van het magazine.
  • 66% is na lectuur meer geneigd om iets te kopen van het merk of bedrijf.
  • 62% gaat de website van het merk of bedrijf bezoeken.
  • 62% beveelt het merk of bedrijf aan.
  • 50% praat achteraf met anderen over het magazine of over het merk.

 

Met andere woorden: dit zijn de troeven van een blad.

 

  • Lange leestijd
  • Activerend effect
  • Conversation starter
  • Positief effect op het merkimago

 

 

 

Wat vinden jouw lezers van je blad?

Benieuwd naar het effect van jouw magazine op je lezers? De Custometer is een sterk lezersonderzoek, dat verloopt via een online enquête. De vragenlijst peilt naar het effect van je magazine, naar de houding van de lezer tegenover je bedrijf of merk, naar de leestijd en de waardering van de lezer. Er zijn vragenlijsten voor interne en externe magazines, voor online en printmagazines. Naast de geijkte vragenlijst kun je drie vragen doorgeven die relevant zijn voor jou.

 

Uniek: Belgische benchmark

Voor elke vraag kom je te weten hoe jouw magazine scoort ten opzichte van de benchmark. Die zet de resultaten van je blad naast die van vergelijkbare (externe of interne) magazines. Zo krijg je een haarscherp beeld van de sterktes en zwaktes van je magazine.

 

Troeven van de Custometer

 

  • Snel: tussen de bestelling van de Custometer en het enquêtemoment zitten ongeveer zes weken.
  • Niet duur: 5.300 euro voor een onderzoek in één taal; 6.900 euro voor twee talen (excl. BTW).
  • Betrouwbaar: het opzetten en het uitvoeren van de enquête gebeurt door het gespecialiseerde bureau voor marketingconsultancy InSites.

 

 

 

Interesse?

Ontdek alles over de Custometer via onderstaande link.

FileCustometerGettingAcquainted2015-2.pptx

 

Of vraag meer info bij een Custo-lid of mail naar backoffice@custo.be.

 

 

comments

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.