Magelaan bezorgt Mechelen prikkelende stadsmarketing

Sunday, October 27, 2013

De dienst Toerisme van de stad Mechelen wilde graag een nieuwe stadsgids die eruit zou springen. Zowel in woord als in beeld moest de gids een ‘ervaring’ worden, geen opsomming van Mechelse bezienswaardigheden met obligate beschrijving. Beleving was het codewoord. Magelaan kreeg de opdracht toegewezen op basis van haar concept van zintuiglijkheid. ‘Ervaring’ werd de letterlijke invulling van ‘waarnemen met je lichaam’ gegeven. Het resultaat? Een aparte toeristische brochure.

In de gids “Horen, zien & Mechelen. Beleef de stad met al je zintuigen” zie, voel, hoor, proef en betast je Mechelen. Hoeveel adem kost het je om de trappen van de Sint-Romboutstoren op te klimmen? Wat hoor je als je boven staat? Wat voel je als je letterlijk op het water van de Binnendijle wandelt? Welke geuren waait de Kruidtuin je toe? Wat gaat er door je heen in de Dossinkazerne? Elke bekende Mechelse plek krijgt zo een zintuiglijke invulling, je ‘beleeft’ de stad aan den lijve.

Een levendige mozaïek 

Kleurrijke sfeerfoto’s maken elke pagina tot een visuele prikkel en tekstuele variatie houdt je als lezer bij de les. Interviews wisselen af met reportages, beiden worden verluchtigd met tips van bekende personen en weetjes. Elk hoofdstuk is opgehangen aan een contrast: oud en nieuw, van hier en van ginds, klein en groot, blauw en groen... Her en der is er plaats om je indrukken te noteren. Zo kan je je persoonlijke beleving van de stad bewaren als souvenir.

Extra prikkels

De gids is te koop bij de toeristische dienst van Mechelen.

Een Custo-tip? Schaf je het bijbehorende prikkelpakket aan met bonnen om lokale specialiteiten uit te proberen. En proef het rijke palet aan typisch Mechelse smaken, als kers op de zintuiglijke taart.

comments

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.