Medi-Market, een grote speler op de parafarmaceutische markt in België, heeft voor contentmarketing gekozen om zijn expertise en prijsconcept te positioneren. Ze reikten daarvoor een hand uit naar Gicom.
DE UITDAGING
Medi-Market heeft als ultieme missie om parafarmaceutische producten voor iedereen toegankelijk te maken en ondertussen eveneens de kennis, informatie en expertise omtrent deze producten te democratiseren, voor élke consument. Hoewel ze in de fysieke winkels al langer scherpe prijzen én expertise konden aanbieden, ontbrak het aan wervende communicatie die de brand awareness verhoogt, leads genereert bij elke opening van een nieuw winkelpunt en beantwoordt aan de erg ambitieuze salesobjectieven in hun zeer concurrentiële markt.
DE OPLOSSING
Om snel resultaten te kunnen realiseren voor de ambitieuze objectieven, creëerden we een cross-mediaal editoriaal platform (print en digitaal) dankzij een financiering via de farmaceutische labo’s. Zij kozen (en kiezen nog altijd) massaal voor een directe communicatie met de consument via het platform dat focust op het uitdragen van de expertise van Medi-Market, zowel in tone of voice als in de onderwerpen.
De pilaar van het Medi-Market ecoysteem is een infozine op 550.000 exemplaren dat driemaandelijks verspreid wordt via de huis-aan-huis-bedeling. Het is het contenthart, zeg maar, waaruit alles vertrekt: blogs, banners, een eenvoudig digitaal magazine dat gepromoot wordt via de myShopi-website en de instore communicatie; gondelhoofden en televisieschermen.
HET RESULTAAT
Het self-financed content marketing-ecosysteem heeft bijgedragen aan een hechtere band tussen Medi-Market en hun leveranciers, hun klanten en nieuwe consumenten die ontdekken dat er een Medi-Market verkooppunt in de buurt geopend is.
MEER INFO
- BRAND: Medi-Market
- AGENCY: Gicom
- MEER INFO:
- https://gicom.be/cases/medi-market
- https://medi-market.be/nl
comments