Nucleair Forum hand in hand met National Geographic

Thursday, May 11, 2017

Content Cuckoo Gold Award – Best native advertising approach (on- & offline)

 

Doel: Focus op meerwaarde nucleaire technologie

Nucleair Forum wil het brede publiek bekend maken met de waarde van nucleaire technologie in ons dagdagelijks leven. Die is immers sterk aanwezig in de geneeskunde, productie, wetenschap, landbouw en energie, maar blijft vaak onder de radar. Deze campagne focust op de meerwaarde binnen de wetenschap: nucleair technologie maakt medische toepassingen mogelijk en is een high tech bron van energie.

 

Aanpak: Op National Geographic

Nucleair Forum koos voor een tv-documentaire op National Geographic waarin die meerwaarde tastbaar werd. Die bestond uit 2 episodes en werd aangekondigd met een reclamecampagne (outdoor, print, online en social media). Daarnaast was er ook een eigen website met videomateriaal. Het resultaat? In total zagen 200.000 mensen minstens 1 aflevering. Nuclear Lifeline haalde de top 3 van meest populaire tv-programma’s op National Geographic in november 2016 (met een NPS van 93%).

 

Well done!

Een uitstekend voorbeeld van native advertising: geloofwaardig, redactioneel sterk en een sterk kwalitatieve productie

 

  • Adverteerder: Nucleair Forum
  • Bureau: Prophets
  • Campagne: Nuclear Lifeline

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.