Ook lezersonderzoek voor online content marketing mogelijk

De Custometer,  de tool van Custo om lezers van customer magazines te bevragen, kan voortaan ook ingezet worden bij digitale contentmarketinginspanningen. De resultaten leren bureaus en opdrachtgevers over hoe lezers erover denken en welke effecten ze hebben op brand KPI’s.

Al zo’n 10 jaar bestaat de Custometer. Dit online onderzoek wordt opgezet in samenwerking met InSites Consulting en evalueert de perceptie en effecten van customer magazines. Dat resulteert in een benchmark van inmiddels meer dan 50 titels.

Voortaan kan de Custometer ook ingezet worden voor de evaluatie van digitale content. Concreet leidt dat tot insights over de perceptie van lezers over de content en over hoe de content/het platform kan verbeterd worden, net als over de effecten ervan op de perceptie van het merk, product of dienst.

De evaluatie van online content kan los of gekoppeld aan printuitingen gebeuren. Een onderzoek kan – van voorbereiding tot rapportering - afgerond worden in 10 weken tijd. Wie een onderzoek bestelt, krijgt van InSites Consulting een gestandaardiseerd rapport in Powerpoint, inclusief conclusies en aanbevelingen. In het rapport zit ook een vergelijking met de benchmark (gebaseerd op de resultaten van de eerdere Customer-onderzoeken) vervat.

Geïnteresseerd? Neem contact op met Custo

comments

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.