Panos steekt fun in zijn merk!

Tuesday, October 20, 2015

Panos pakte uit met een nieuwe slogan: plezant krokant. Alle communicatie-tools moesten dan ook herschreven worden in een coherente plezante tone of voice: krantje, website, producten,... Tegelijk werd een online content hub gecreërd, die posts van sociale media en content van het krantje synchroniseert. Zo bereikt Panos meer prospects met minder moeite.

Panos is dé broodjesketen van België. Met 30 jaar op de teller is hij ondertussen in het 200-voud aanwezig over heel België. Panos bracht o.a. het worstenbroodje op de Belgische markt, maar ook allerhande innovatieve co-branded broodjes. Het franchisemerk werd meermaals verkozen tot ‘Beste winkelketen van België’. Dat verdiende een nieuwe slogan en stijl: plezant krokant.

 

DE UITDAGING

Panos timmerde al jaren aan zijn imago en leiderspositie op de markt. De keten zette daarvoor een krantje in en was superactief op sociale media. De rijke content van deze tools stond in schril contrast met de website www.panos.be. Behalve wat summiere productbeschrijvingen en corporate informatie was daar niet veel te vinden.

Bovendien hanteerden de verschillende instrumenten verschillende stijlen. Ze moesten allemaal wat meer plezant krokant worden om het Panos-imago eer aan te doen.

 

DE OPLOSSING

www.panos.be wordt het uithangbord van het merk met een dynamische content hub die de rijke sociale media-posts en de content van het krantje synchroniseert. Dit brengt de website tot leven en vergroot het bereik ervan.

 

Panos

 

Tegelijk passen we dezelfde plezant krokante tone of voice toe op het magazine, op nieuwe online info & promo en op de rest van de website. Zo komt het merk dynamisch en coherent uit de hoek.

Panos-partners betalen bovendien mee in ruil voor extra aandacht.

 

HET RESULTAAT

Het Krok-krantje verschijnt 3 keer per jaar (oplage 200.000) en biedt luchtig leesvoer en productpromotie aan Panos-klanten. De aangepaste artikels uit het krantje worden à ratio van 2 per week ook op de content hub toegevoegd. Die worden gesynchroniseerd met sociale media en de 49.300 likes op Facebook en de 2000 volgers op Twitter.

Zo slaan we 3 vliegen in 1 klap en worden de communicatie-inspanningen doeltreffender. De betaalde content van Panos-partners zorgt bovendien voor extra inkomsten.

 

 

 

comments

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.