Print en online voor IN VLAANDEREN

Tuesday, October 24, 2017

Kortbijvakanties waren nog nooit zo populair. Geen lange autoritten of overvolle vliegtuigen, maar een instant vakantiegevoel. Want ook in Vlaanderen vallen er prachtige natuurgebieden, heerlijke gastronomie en verbluffend erfgoed te ontdekken.

 

De uitdaging

De verschillende toeristische regio’s proberen elk op hun eigen manier de verblijfstoerist naar hun regio te trekken. Elke regio heeft zijn kernproducten, thema’s die soms overlappend anderzijds specifiek zijn . Hoe kunnen we een breed publiek laten  kennismaken met dit uitgebreide aanbod, online en in print in één samenhangend verhaal? Main goals waren enerzijds awareness creëren, anderzijds een duidelijke call to action om een verblijf te boeken in één of meerdere provincies . Target groups waren gezinnen met kinderen, medioren en senioren. 

 

De oplossing

Om de doelgroep maximaal te bereiken werd gekozen voor een print en online campagne

 

Print

In een inspirerend magazine van 68 pagina’s, dat de toepasselijke titel IN VLAANDEREN kreeg,  werd gekozen voor een indeling in 5 grote rubrieken. In Beweging brengt reportages over de mooiste wandel- en fietsnetwerken, om er actief op uit te trekken. In de Natuur verbaast de lezer met groene parels en blauwe wateraders. In de Smaak doet watertanden met artikels over bier, wijn en gastronomie. In Vervoering focust dan weer op erfgoed: musea, kastelen,… Het magazine is bovendien doorspekt  met impactvolle fotospreads over zes Vlaamse steden (In Beeld). Tot slot krijgt de lezer via korte berichten ook nog tal van nieuwtjes en tips, en krijgt hij/zij dankzij de agenda een beknopt overzicht van de belangrijkste evenementen van nu tot oktober. Om meteen de daad bij het woord te kunnen voegen, is er bij elk artikel een selectie van logeeradresjes.

Om de doelgroep effectief te bereiken werd gekozen voor een distributie met de krant de Zondag van 30 april. De oplage van 688.000 ex. garandeert een groot bereik bij deze doelgroep.

 

Online werd gekozen voor een native redactionele aanpak op Weekend.be

Het dossier bevat 30 redactionele artikels (6 per provincie) en staat gedurende 4 maanden online (eind december 2017).

Bannering, nieuwsbrieven en gebruik van social media zorgen voor traffic naar de site.

 

Het resultaat

Het magazine kreeg een hoge waarderingsscore bij de lezers, 95% van de personen die het magazine gelezen of doorbladerd hebben, gaven aan tevreden tot uiterst tevreden te zijn.

  • 73% van de lezers van het magazine kreeg zin  om op vakantie te gaan in Vlaanderen,
  • 87% heeft zin gekregen om op daguitstap te gaan in Vlaanderen.

 

MEER INFO

 

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.