Print heeft nog steeds waarde [research]

Friday, June 10, 2016

In dit digitale tijdperk, denk je misschien niet altijd meteen aan een print magazine in je contentmix. En toch blijkt het nog steeds een zeer efficiënte tool, zoals het onderzoek van het Amsterdamse MediaTest aantoont.

 

Het onderzoek, in samenwerking met vakvereniging Logeion en content marketingbureau Scripta, ondervraagde 1.2010 respondenten. Doel was marketeers, contentmakers en merkenbouwers meer houvast te geven bij het maken van keuzes voor de juiste mediatypes.

 

Eén van de opvallende conclusies is dat een klantenmagazine nog steeds erg goed scoort op het vlak van ‘klanteneducatie’, een belangrijke pijler binnen content marketing. Het betekent immers dat je de kennis van de klanten vergroot (customer education). En die inspanning versterkt enerzijds het vertrouwen en toont anderzijds aan dat je als bedrijf of merk moeite doet om een relatie op te bouwen. Wat zich uiteindelijk manifesteert in meer betrokkenheid van je (potentiële) consument.

 

 

De conclusie van het onderzoek is dan ook duidelijk:

 

“   Overweeg de investering in een papieren magazine. Papieren magazines blijken een effectief middel. Zowel op zichzelf als in combinatie met andere middelen.

 

 

Klik hier om het volledige onderzoek te raadplegen.

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.