Proximus zet verder in op B2B content platform

Wednesday, October 25, 2017

Proximus (ICT en telecom) positioneert zich met het gesegmenteerde B2B Content platform ‘One’ (grote bedrijven) en ‘Perspectief’ (kmo’s) als dé innovatieve, betrouwbare en sterke business-partner in een snel veranderende wereld.

 

Proximus is een telecommunicatie- en ICT-bedrijf met activiteiten in België en op de internationale markten. Proximus levert producten en diensten aan consumenten, bedrijven en overheden. De Proximus B2B divisie is de samensmelting van de vroegere Belgacom ICT, Telindus en Proximus for Business.

 

De uitdaging

In een wereld waar digitalisering de klok slaat, weten bedrijven, zowel kmo’s als grote spelers, niet altijd hoe ze moeten inspelen op de nieuwe noden van de consument en medewerker. Proximus B2B wilde zich niet alleen positioneren als ‘enabler’ van digitalisering, maar echt als een betrouwbare businesspartner en innovatief bedrijf in plaats van een kille leverancier van standaardoplossingen. Daarnaast wilde Proximus de relatie met de bestaande klanten versterken en zorgen voor nieuwe sales leads. 

 

De oplossing

Met gesegmenteerde aanpak binnen de B2B-doelgroepen kan optimaal worden ingespeeld op de  specifieke IT- en businessbehoeften.

  • Voor kmo’s, ontwikkelde Propaganda het ‘Perspectief’ platform (blog + magazine) met praktische business info om hen efficiënter, digitaler, innovatiever … te maken.
  • Voor grote bedrijven ontwikkelde Propaganda het ‘One’ platform (contentwebsite + print & digitaal magazine + e-letter + social media) om de drukbezette, high-level profielen, te inspireren met innovatieve IT. 

 

Het resultaat

Onderzoek wijst uit dat 93% de content van ‘Perspectief’ goed tot zeer goed vindt.

Uit de resultaten van het ‘One’ content platform bleek een duidelijke verschuiving van het imago van Proximus naar ‘trusted partner'. Sales leads stegen met meer dan 20%. Verder toonde onderzoek aan dat 86% van de doelgroep ‘One’ content ziet als hoogwaardige en betrouwbare informatie. Daarnaast wordt meer dan 80% van het print magazine gelezen en bedraagt de gemiddelde leestijd zo maar eventjes 26 minuten. 

 

MEER INFO

 

 

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.