Schokkende cijfers: 45

Tuesday, February 18, 2020

Hoe zit het met content marketing? What is hot? What is not? Aan de hand van een sprekend cijfer bieden we je de komende maanden de nodige duiding. Vorige maand startten we met 46%, deze maand doen we ’t met iets minder: 45%.

Het percentage komt uit het onderzoek dat Content Marketing Insititute elk jaar voert bij B2B content marketeers. In de editie 2020 geeft 45% van de respondenten aan dat ze erin slagen om een publiek op te bouwen dat zijn gegevens nalaat om meer content te krijgen, bijvoorbeeld via newsletters (‘subscribed audience’).

Volgens CMI gaat het om ‘nauwelijks’ 45%. In België zouden we allicht heel blij zijn met dergelijke percentages, maar de Verenigde Staten staan natuurlijk heel wat verder én in B2B is een dergelijke aanpak volledig te rechtvaardigen (bijvoorbeeld omdat de lead time in B2B in de meeste gevallen lang is).

Getuige de 48% van de B2B marketeers die vindt dat het verbeteren van de conversie van het publiek een van de prioriteiten van 2020 is. Het is daarmee gemiddeld de belangrijkste prioriteit.

Met 45% ligt het percentage marketeers dat aangeeft succesvol te zijn met het bouwen van een ‘geabonneerd bereik’ trouwens opvallend laag tegenover andere parameters. Zo geeft 63% van de respondenten aan dat ze succesvol zijn in het bouwen van loyalty, leads (nurturing) voeden is voor 68% succesvol.

Download het volledige onderzoek

 

 

comments

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.