'The sweetspot collection' door de ogen van de voorzitter

Wednesday, June 5, 2019

De BOCA zijn voor Custo-voorzitter Pieter Vereertbrugghen een van de hoogtepunten van het jaar. Ze zorgen immers voor een overzicht van het strafste van het afgelopen jaar. Zijn terugblik.

De Best of Content Awards ofte BOCA zijn uitgedeeld. Met deze awards wil Custo het creatieve, boeiende, efficiënte gebruik van content voor marketingdoeleinden in België en Luxemburg belonen.

Content marketing gaat niet over het schrijven van wat artikels, of het maken van een videootje, of het posten van een berichtje op social media. Het gaat in de eerste plaats over on-brand strategisch inzicht en vakmanschap. En dat willen we tonen met deze awards.

En we willen de Custo-leden uiteraard de kans geven om zichzelf en hun werk in de spotlights te plaatsen.

De ondertitel van deze editie was “The sweetspot collection”. In content marketing is de sweet spot het snijpunt tussen de expertise van een merk (zijn producten, diensten, kennis,…) en de verwachtingen, noden van het publiek. In dat snijpunt breng je content die nuttig, nodig en gewenst is door jouw publiek en die duidelijk maakt wat jou onderscheidt van de concurrrenten. Het toont jouw unieke perspectief en is uitermate belangrijk om goed aan content marketing te doen. We kunnen het belang dus niet genoeg onderlijnen, een ondertitel is dan ook een minimum…

Hulde trouwens aan de juryleden die meer dan 80 cases hebben moeten bekijken. Enerzijds boog de jury onder leiding van Magda Trullemans (Orange Belgium) zich over de de beste contentprogramma’s op basis van strategie, middelenkeuze en resultaten, en over de keuze en het samenspel van verschillende kanalen en de resultaten. Anderzijds was de jury onder leiding van Wim Demyttenaere (Wimpuls) verantwoordelijk voor de Content Craftsmanship Awards. Deze worden uitgereikt aan uitstekende uitvoeringen binnen verschillende disciplines van vakmanschap rond content marketing zoals podcasts, tijdschriften, newsletters,… Geen toeval dat deze awards een kolfje naar de hand zijn van de Custo-leden. Zij zijn en blijven de echte vakmensen, dat zagen we vorig jaar ook al.

Op dan ook naar de editie 2020. Nog feestelijk en nog boeiender!

Ontdek alle winnaars

comments

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.