Strategy
Hoe kun je als bedrijf succesvol zijn op TikTok?
Succesvol actief zijn op TikTok, vraagt om een specifieke aanpak in lijn met de wezenskenmerken van...
Hoe meet je de resultaten van content marketing?
Content marketing gaat gepaard met een heleboel data en metrics, maar hoe zet je die nu optimaal in...
Hoe belangrijk merken zijn voor TikTok
Na de strijd om de gebruikers begint voor TikTok de strijd om de mediabudgetten.
De top 11 van TikTok content creators in België
Ook in België zijn er TikTok-gebruikers die hard aan de weg timmeren, een trouw publiek op bouwen...
Vijf straffe merkenpodcasts in de Benelux
Behoorlijk wat merken hebben intussen een eigen podcast, waarbij de kwaliteit erg wisselend is. Wij...
Zo ziet de Belgische podcastluisteraar eruit
Nu steeds meer Belgen naar podcasts luisteren, vragen merken en bedrijven zich terecht af welk type...
Drie merken delen hun ervaringen met podcasts
De kinderschoenen zijn adverteerders in België zelden ontgroeid als het gaat om podcasts. Maar toch...
Klanten smaken nieuwe Carrefour Food Magazine
Sinds september 2020 zet Carrefour in op Carrefour Food Magazine om zijn Act For Food-strategie van...
Waarom engagement rate een vanity metric is
“Kijk niet naar het bereik, kijk naar het engagement.” Een veelgehoorde opmerking in content...
Wat kunnen we leren van de oercases ? - Breaking2
Elk vak heeft z’n oervoorbeelden. De initiatieven die iedereen kent en waar iedereen graag naar...
Vanity metric: “Meet nooit enkel bereik”
De impact van content marketing wordt steeds meer gemeten. Maar niet steeds op de juiste manier. Er...
Eerste hulp bij… slow content
Er gebeurt wat binnen content marketing. De evoluties zijn haast niet te volgen. Hoe scheid je het...
De Hohoho-erlebnis van Ann Handley
Zet Rudolf The Red-Nosed Reindeer in één zin met marketing en dan denken velen ongetwijfeld aan...
Schokkende cijfers: 95%
Heel wat merken zetten content marketing in om hun geloofwaardigheid te versterken. En met succes....
Trend 1: customer journey centraler dan ooit
Content moet gebaseerd zijn op de customer journey. Dat weten we al jaren. Maar wie daarin de...
Het boek van… Valérie Smets
Valérie Smets is art director bij JaJa. Geen toeval dus dat ze gebeten is van webdesign en...
Schokkende cijfers: 3001+
Hoe doet content marketing het? Wat valt op, in positieve of negatieve zin? We tonen het aan de...
CMW The European Edition: de 7 learnings
Midden oktober vond Content Marketing World plaats. Bert van Loon en AJ Huisman brachten het...
Het boek van … Laura Van Roey
Welk boek heeft je professioneel het meest geïnspireerd? Het is een vraag die we elke maand stellen...
Het boek van… Hestia Perkisas
Welk boek heeft je professioneel het meeste bijgebracht? Die vraag stellen we elke maand. Het...
Schokkende cijfers: 42%
We stellen ons de vraag of het meest schokkende cijfer nu 42 of 73% is.
Wat kan je met TikTok?
TikTok is het snelst groeiend sociaal medium. Maar hoe ga je daar als merk mee om? Bram Blondeel,...
Schokkende cijfers : 29
Een schokkend cijfer valt op. Omdat het extreem laag is. Of net hoog. Zoals het aantal minuten dat...
Een nieuwkomer bij Custo: The Value Agency
Custo blijft een groeiende groep van bureaus met een kernspecialisatie: content marketing. Dat is...
Schokkende cijfers: 85%
Uiteraard heeft corona niet enkel in ons land een impact op de werkzaamheden van...
Wie slim is focust op interne communicatie
Content marketing was de afgelopen tijd belangrijk om de relatie met de verschillende stakeholders...
4 vragen aan Nico Van de Velde (Hotel Hungaria)
Productiehuis (en Custo-lid) Hotel Hungaria vervelt tot Media- en Marketinghuis. Daar wilden wij...
Content marketeers, dit is jullie moment
Wat hebben IKEA en Corona met elkaar te maken? Los van het feit dat je er je aankopen in een drive-...
Het boek van… Jonas Vandroemme
“Een oude klassieker, maar nog steeds een erg relevant boek.” Zo omschrijft Jonas Vandroemme, chief...
Schokkende cijfers: 3%
Geregeld bieden we je op deze plek een opvallend cijfer over content marketing. Tijdens deze...
Schokkende cijfers: 55%
Hoe zit het met content marketing? What is hot? What is not? Aan de hand van een sprekend cijfer...
Podcasts: hoe begin je eraan als merk?
Meer dan een miljoen. Zo veel Belgen zijn verknocht aan een of meerdere podcasts. Heb je nog een...
De geboorte van de ‘echte’ content marketing
De gevolgen van de coronavirus zijn overal voelbaar, ook bij de CUSTO-bureaus. Maar CUSTO-...
Schokkende cijfers: 45
Hoe zit het met content marketing? What is hot? What is not? Aan de hand van een sprekend cijfer...
Obstakels uit de weg ruimen
Content marketing is een complex geheel met vele hindernissen. Zo hoort Custo-voorzitter Pieter...
It’s the relevance, stupid!
Als Custo-voorzitter is Pieter Vereertbrugghen (Cypres) voor velen een klankbord over content...
Schokkende cijfers: 46%
Hoe zit het met content marketing? What is hot? What is not? Aan de hand van een sprekend cijfer...
Het boek van… Hans Faelens
“Een van de beste boeken die ik de afgelopen jaren gelezen heb.” Als statement kan het tellen. Hans...
Het boek van… Marnik D’Hoore
Als CEO van Bloovi ziet Marnik D’Hoore de marketingboeken aan een sneltreinvaart passeren. Eentje...
De lessen van Cleveland volgens Bert en AJ
Hun voornaam volstaat stilaan. Bert van Loon en Albert-Jan Huisman (die we in België kennen van het...
De favoriete quotes van Koen Denolf
Naar goede gewoonte was Koen Denolf (The Fat Lady) een van de weinige Belgische deelnemers aan...
2-3-1: GO!
Cleveland ligt achter ons. Een van de belangrijkste lessen was dat heel wat marketeers het een toch...
Voice marketing: Jay Baer leidt de weg
Jay Baer, een van de vaste gezichten op Content Marketing World, had het in Cleveland over voice...
Hoe content marketing de modewereld verovert
Ook modehuizen focussen steeds meer op content marketing om klanten te werven en te behouden. Dat...
En, hoe was Content Marketing World?
Pieter Vereertbrugghen (Custo-voorzitter en managing partner Cypres) is dit jaar niet in Cleveland...
Het boek van… Wouter Temmerman
Content marketing als business model bekijken. Dat leerde Wouter Temmerman, Head of Content van...
Content marketing: geen kost, maar een investering
De meeste van de content marketing-inspanningen worden ten onrechte gezien als exploitatiekosten (...
Het boek van… Pascal Mageren
Wanneer je Ted Talk door meer dan 10 miljoen mensen is bekeken, weet je dat je een gevoelige snaar...
Het boek van… Annick Laporte
Het boek staat wellicht in het top 10 lijstje van elke content marketeer en de auteur is één van de...
De boekentip van... Karen Vandenbossche
Wat is het allerbelangrijkste boek in je kast? Welk boek veranderde je professionele leven? Welk...
De boekentip van… Jef De Busser
Daniel Pink werd met ‘Drive’ en ‘To sell is human’ een bestseller auteur. In 2018 ging hij met ‘...
Video Joe Pulizzi over zijn nieuwste boek
‘Killer marketing’. Dat is de sprekende titel van het nieuwste boek van contentmarketinggoeroe Joe...
Van marketeer tot uitgever
Eindelijk een Belgisch boek over content marketing.
Waarom shares niet voldoende zijn
Geen garantie voor succesvolle content marketing.
De 9 misverstanden rond content marketing
Vakkundig onderuit gehaald door Neil Patel.
Van e-mailmarketing naar marketing automation
Een echte boost voor je resultaten!
The content marketeer #3
Philippe Etienne vertelt waarom de content marketing van Deutsche Bank werkt.
Facebook Instant Articles: een nieuw kanaal om content te verspreiden?
Samen met social media-expert Mic Adam zoeken we naar de antwoorden op vragen rond deze nieuwe tool.
ROI: fuzz or buzz?
Weer een zoveelste buzzword of toch de moeite waard?
The content marketeer #2
De content road van ... Helen Willems, Managing Director Miele Belgium.
De stelling #2
Digitale artikels: hoe korter hoe beter!
The content marketeer #1
De mindmap van ... Guy Van Mol, digital communication manager d’Ieteren - Audi Belgium.
8 inspirerende boeken over content marketing
Beginner of professional? Met deze leeslijst word je een nog betere content marketeer.
Fast Forward met Chris Van Gils
‘‘Dankzij de 3C-strategie bind je klanten door verhalen te vertellen die zij willen horen.”
E-mailmarketing is …
… terug van nooit weggeweest.
‘Deep thinking’ SEO komt eraan
5 tips om nu al de search naar je content future-proof te maken.
*-“&è§$???
EHBO voor marketing buzzwords.
‘The big 6’ in content marketing
De 6 grootste uitdagingen en hoe ze het hoofd te bieden.
Content op maat van je doelgroep
Pas je content aan de intentie van je publiek aan.
Waarom content belangrijk is voor je SEO
En zo ‘search visitors’ converteert.
De nieuwe Zalando of bol.com worden?
Ontdek wat content voor jouw webshop kan doen.
And now for something completely different
John Cleese’s eigenzinnige kijk op creativiteit.
Wil je meer traffic, leads en sales?
Eén oplossing: start to blog!
Hoe jonger hoe digitaler?
Onverwachte resultaten uit recent onderzoek.
De ROI van content marketing
Key Performance Indicators meten voor je contentstrategie? Bepaal eerst je doelstellingen.
150 % meer retweets?
Kies het juiste formaat voor je beeld.
De straffe statements van Seth Godin
Een eigenzinnige kijk op de toekomst van content marketing.
To pay or not to pay
Welk platform kies je voor paid content?
10 tips voor B2B content marketeers
Content marketinggoeroe Joe Pulizzi helpt je op weg om leider in het B2B-segment te worden.
Hoe geef je je online verkoop een boost met content marketing ?
Is content marketing een goede manier om de online verkoop van een bedrijf te stimuleren? Ja, op...
Een usual suspect over content marketing?
Kevin Spacey over storytelling.
Visual content marketing: geen praatje zonder plaatje
Deze succesverhalen uit binnen- en buitenland tonen waarom visuals zo goed werken.
Branded journalism: een contradictio in terminis
Is 'branded journalism' journalistiek?
Relevant, vindbaar en deelbaar
De kracht van video in content marketing.
De moraal van het verhaal
De kracht van storytelling.
Likes zijn leuk, sales nog leuker
Content inzetten om sales te genereren.
Waarom is content marketing zo hot?
Omdat content marketing perfect inspeelt op de nieuwe connected economy.
Mobiele lezer bijbenen? Vóór zijn, gvd!
Maak je content snel mobile-proof.
Je publiek veroveren met content design
Kies het juiste publiek, de context én de call-to-action voor je verhaal.
Content is King - Content Strategy is Queen
Maak je content relevant én vindbaar.
Contenu durable
Content marketing is en blijft altijd duurzaam, zowel in digitale versie als op papier. Het...
Gaat de journalist de copy vervangen?
Waarom de journalistieke aanpak beter werkt.
Het geheim van Coca Cola
Blik achter de schermen bij unieke content marketing-aanpak.
Wat is (het probleem met) content?
Twee uiteenlopende perspectieven verenigen.
"Content is King, maar distributie is de Queen"
Hans De Loore
Wil de echte content marketeer opstaan?
"Inspireren, luisteren en converseren - daar gaat het om."