Het is vaak zoeken naar een naald in een hooiberg om B2B content te vinden die op een (visueel) aantrekkelijke manier wordt gebracht. Containerbedrijf Maersk is een heerlijk voorbeeld van hoe het anders kan.
Toegegeven, B2B content is vaak erg ‘serieus’, maar betekent dat dat het op een saaie, onaantrekkelijke manier moet gebracht worden? Uiteindelijk wil je toch dat ook je B2B content gelezen én onthouden wordt, niet?
Wat Maersk – uitgerekend een containerbedrijf – op zijn verschillende platformen doet, is een inspirerend voorbeeld van ‘saaie’ content die op een originele manier wordt gebracht en dat via verschillende en soms onverwachte dragers.
Een heel visuele website
Op de website van Maersk word je overspoeld met visuele content. Zo vergelijken ze de grootte van containerschepen met wereldberoemde monumenten als de Eiffeltoren, het Vrijheidsbeeld of de Pyrmamiden. Een slimme aanpak, want dat maakt het gegeven toegankelijk voor een breder publiek. En daar blijft het niet bij …
Andere leuke elementen op de Maersk website
Ook de meer ernstige content zoals de corporate values en de corporate story van Maersk worden met rijke visuele content gebracht. En de customer cases en expert blogs zijn om je vingers bij af te likken.
Slim gebruik van social media
Ook op social media doet Maersk het uitstekend. Ongetwijfeld heeft dat te maken met het slimme gebruik van de eigenschappen en het publiek van elk van de kanalen.
Zo krijgen de meer dan 1 miljoen Facebookfans vooral beeldende content, terwijl de meer dan 100.000 Twitterfollowers vaak technische content krijgen voorgeschoteld. De content op LinkedIn heeft dan weer een meer corporate focus.
Originele contentvormen
Maersk is vooral een koploper op het vlak van originele contentdragers. Zo werken ze bijvoorbeeld samen met Lego om Maersk containerboten en vrachtwagens op de markt te brengen.
En met Discovery Channel werd dan weer samengewerkt voor een video rond de bouw van het grootste containerschip ter wereld.
Besluit?
Geen enkele content verdient het om op een dodelijk saaie manier te worden gebracht. Dat het anders kan, bewijst Maersk, maar ook met eenvoudigere middelen als een mooi webdesign, goeie copy, slimme posts op social media en een oog voor je publiek, kom je al een hele stap verder.