BOCA: 4 Gold voor 4 verschillende bureaus

27 april 2018

De eerste editie van de BOCA, de Best of Content Awards, zorgde voor in totaal 31 awards. Daarvoor stonden 16 verschillende bureaus in. Ook in de Gold weerspiegelde zich de veelheid aan adverteerders en bureaus. De vier Gold gingen immers naar vier verschillende campagnes van vier verschillende bureaus.

Enkel Prophets met een campagne voor de Audi A8 en The Fat Lady met de website We hebben Crohn/colitishaalden met hun gouden campagne ook nog een andere award binnen: bij Prophets ging het om een Crafmanship-award, bij The Fat Lady om een Silver. Dit laatste bureau haalde ook nog een Bronze met ‘Claim je idee’ voor DNS Belgium.

De andere twee Gold waren voor TBWA en Telenet Business (De Digitale Versnelling) en Propaganda en Belisol (Belisol magazine). Propaganda haalde verder nog een Bronze met het magazine voor Metro, terwijl TBWA nog een Silver binnenrijfde voor PlayStation (VR Backpacker).

Twee Silvers waren er voor Isobar en AB Inbev met twee campagnes voor Jupiler. Head Office van zijn kant ging naar huis met een Silver en een Craftmanship-award voor #EviDurft voor Ascento en met een Bronze voor A.S.Adventure. Voor het Knokke-Heist-magazine kreeg het een Craftmanship-award.

Het Luxemburgse bureau Maison Moderne ging dan weer naar huis met een Silver voor Luxair en Crafmanship-award voor het magazine NN Investment Partners (2) en het eigen magazine MMM.

Een Bronze tot slot was er voor Mindshare, Havas, Air, Medialaan – de Persgroep Advertising en Hotel Hungaria. Dit laatste bureau kreeg ook nog een Craftmanship-award en de persprijs mee naar huis. De laatste Craftmanship-awards waren voor Gicom (Delhaize), The Fat Lady/Propaganda (Medialaan) (2) en Cypres (bpost) (2).

7 tips om een BOCA te winnenl

Blijf op de hoogte en schrijf je in op onze nieuwsbrief