Is het ook voor jou zo’n grote uitdaging om voldoende en gevarieerde content te brengen? Of bots je op tegen budgettaire beperkingen? ‘Content curation’ zou wel eens de oplossing voor je problemen kunnen zijn.
Maar wat is content curation en wat kan het precies doen voor jouw bedrijf?
Que ‘content curation’?
Curata omschrijft content curation als volgt:
“ Content curation is when an individual (or team) consistently finds, organizes, annotates and shares the most relevant and highest quality digital content on a specific topic for their target market.
Met andere woorden: in plaats van zelf content te verzinnen en te produceren, kies je de beste posts over een onderwerp waarover je iets wil vertellen aan je doelgroep(en) en vul je het (bij voorkeur) aan met je eigen opinie en/of extra informatie.
En denk vooral niet dat dit een ‘luie’ manier van werken zou zijn. Onderzoek van Curata toont aan dat topmarketers gemiddeld werken met 65 % eigen content en 25 % curated content. En dat heeft een reden …
Uitdagingen het hoofd bieden
In onze post 'The big 6' gaan we uitgebreid in op de vele uitdagingen waarmee content marketeers te maken krijgen en de oplossingen die je hiervoor kan aanwenden. In deze infographic van Curata ontdek je alvast wat content curation voor jou kan doen om deze uitdagingen het hoofd te bieden.