Voor marketinggoeroe Seth Godin is de toekomst van content marketing duidelijk: “Real content marketing isn’t repurposed advertising, it is making something worth talking about”.
De grondlegger van de zgn. permission-based marketing schrikt duidelijk niet terug van straffe statements. Zo stelt hij ook dat content niet meetbaar moet zijn maar persoonlijk. Te veel meten zorgt voor ‘industrialized’ content die nergens goed voor is. Zo stelt hij bijvoorbeeld vast dat permission-based marketing – tot zijn grote spijt - ondertussen door veel bedrijven wordt misbruikt om ‘legaal’ te kunnen spammen De enige metric die voor hem telt is: “Will people miss you if you’re gone?”.
Naar aanleiding van de verschijning van Seth Godin’s What to Do When It’s Your Turn, zijn 19e boek sinds Permission Marketing, nam Joe Lazauskas van Contently een interview af van de man. In dit interview gelukkig niet te veel zelf- of boekenpromotie, maar heel sterke antwoorden op relevante vragen over de toekomst van (content) marketing.
Klik hier om het volledige interview te lezen.
Meer weten over ‘What to Do When It’s Your Turn’? Ontdek wat de man er zelf over te vertellen heeft.
Your Turn Intro Update from Seth Godin on Vimeo.

Seth Godin’s grensverleggende boek
De grondlegger van het zgn. ‘permission marketing’ slaat met zijn recentste boek een nieuwe weg in. Niet alleen verlegt Seth Godin met ‘What to Do When It’s Your Turn’ nog maar eens de grenzen door een boek uit te geven dat eruit ziet als een bijzonder kleurrijk tijdschrift, ook het onderwerp reikt ditmaal veel verder dan (content) marketing. Het resultaat? Een verzameling korte verhalen en essays helpt de lezer weten ‘what to do when it’s your turn’ in het leven. Zodat je zonder angst nieuwe wegen kan inslaan.