De zoekresultaten voor je website verbeteren?

Saturday, December 26, 2015

Je site onderhouden doe je door links naar oude of achterhaalde content te vermijden en ‘broken’ links op te ruimen. Dat is belangrijk omdat je site lichter wordt (en dus sneller zoekresultaat oplevert), omdat je info up-to-date blijft en – vooral - omdat je de user experience verbetert. Maar hoe ga je daarvoor tewerk?

 

De pagina gewoon verwijderen is een slecht idee (je verliest alle inkomende links en irriteert zo de bezoeker én de search engines). Een betere oplossing, maar wel arbeidsintensiever, is te werken met een redirect (301). Daarmee leid je de bezoeker naar een pagina die aansluit bij zijn zoektocht of naar een pagina waarop je uitleg geeft waarom de pagina niet meer bestaat (bvb. bij een product dat niet langer wordt verkocht), idealiter met links naar vergelijkbare info. Nog beter is de bestaande pagina te verbeteren, ook al bezorgt je dat extra werk.

 

In deze post van Demian Farnworth ontdek je welke ‘typische’ soorten content je moet verbeteren, redirect of verwijderen en – vooral – hoe je dat best kan doen.

 

 

 

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.