Een usual suspect over content marketing?

Wednesday, August 12, 2015

Je verwacht niet meteen dat een topacteur als Kevin Spacey wordt gevraagd als slotact op het Content Marketing World congres. En toch klopt de casting: met wat hij te vertellen heeft over storytelling in film, geeft hij een aantal tips die ook relevant zijn voor content marketeers.

 

Voor Kevin Spacey is het duidelijk:

Story is everything.

 

Maar als je wil dat je publiek ook graag naar je verhaal luistert, zijn deze drie elementen volgens hem cruciaal:

 

  1. Conflict
    Geen enkel verhaal leeft zonder dat er een 'conflict' in vervat zit. Of meer concreet: actie a die leidt tot actie b. Dat zorgt voor spanning, waardoor je publiek zich helemaal inleeft in het verhaal.
  2. Authenticity
    Gaan voor snel succes met onderwerpen die scoren, is absoluut geen garantie voor resultaat - niet in films maar ook niet in je content marketing. Als merk moet je jezelf trouw blijven om het publiek te enthousiasmeren.
  3. Audience
    Praat niet over jezelf, je merk, producten of diensten maar breng content waar je publiek iets aan heeft. Met teksten, beelden, infographics of video – de mogelijkheden zijn legio?

 

De highlights uit de keynote speech van Kevin Spacey (5 minuten), vind je hier.

 

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.