Je verwacht niet meteen dat een topacteur als Kevin Spacey wordt gevraagd als slotact op het Content Marketing World congres. En toch klopt de casting: met wat hij te vertellen heeft over storytelling in film, geeft hij een aantal tips die ook relevant zijn voor content marketeers.
Voor Kevin Spacey is het duidelijk:
Story is everything.
Maar als je wil dat je publiek ook graag naar je verhaal luistert, zijn deze drie elementen volgens hem cruciaal:
- Conflict
Geen enkel verhaal leeft zonder dat er een 'conflict' in vervat zit. Of meer concreet: actie a die leidt tot actie b. Dat zorgt voor spanning, waardoor je publiek zich helemaal inleeft in het verhaal. - Authenticity
Gaan voor snel succes met onderwerpen die scoren, is absoluut geen garantie voor resultaat - niet in films maar ook niet in je content marketing. Als merk moet je jezelf trouw blijven om het publiek te enthousiasmeren. - Audience
Praat niet over jezelf, je merk, producten of diensten maar breng content waar je publiek iets aan heeft. Met teksten, beelden, infographics of video – de mogelijkheden zijn legio?
De highlights uit de keynote speech van Kevin Spacey (5 minuten), vind je hier.