Misschien denk je: hoe jonger mijn beoogde doelgroep, hoe meer ik moet inzetten op digitaal, terwijl ik oudere generaties best via andere kanalen kan bereiken?
Je bent ongetwijfeld niet de enige, maar recent onderzoek toont belangrijke én onverwachte nuances aan bij drie generaties. Nuances waar je zeker rekening mee moet houden bij je contentstrategie.
Buzzstream ondervroeg meer dan 1.200 personen uit verschillende generaties en bundelde de resultaten in een rapport dat onder meer volgende zaken behandeld:
- Welke type content types wordt het meest geapprecieerd?
- Is er een voorkeur voor for long-form versus short-form content?
- Welke kanalen gebruikt elke generatie het vaakst?
Verrassende resultaten
In tegenstelling tot wat je misschien verwacht, spenderen de baby boomers (geboren tussen 1946 en 1964) met meer dan 20 uren per week meer tijd aan online content dan de twee andere generaties. Zowel de gen X-ers (1965 - 1976) als de millenials (1977 – 1995) besteden gemiddeld maar 5 tot 10 uur per week aan digitale content.
De studie brengt nog andere onverwachte resultaten aan het licht, al is er één gemeenschappelijke component doorheen de drie generaties: alle drie verkiezen ze blogs als beste bron om content tot zich te nemen.
Meer weten?
Wil je graag zelf ontdekken waar, wanneer en hoe elk van deze drie generaties content consumeert? Dan kan je hier de volledige studie downloaden.