Om meer als partner van Belgische bedrijven aanzien te worden, lanceerde Proximus met de hulp van Custo-lid Propaganda midden dit jaar een contentcampagne. Centraal stond een infographic over klantencontact.
Doelstellingen
Als telecomprovider nummer 1 in ons land wil Proximus Belgische bedrijven helpen om competitief te blijven in een steeds meer digitale economie. Heel belangrijk daarbij is de interactie met hun klanten. Ook die is immers razendsnel gedigitaliseerd, met de pandemie als accelerator. Proximus wil bedrijven op dit vlak helpen en zijn thought leadership versterken.
Oplossing
De content-driven campagne 'Join the Next Normal' is bedoeld om Proximus nog meer neer te zetten als een partner als het gaat over klanteninteractie. Zo wil Proximus inspelen op de verschillende stadia van de customer journey.
Centraal element in de campagne is de infographic ‘The channels your customers prefer’, gebaseerd op onderzoek van The House of Contact Centers. Daarnaast is er een interview met de organisatie, een blogartikel met social media tips, een longread over trends binnen contact centers en vier klantentestimonials.
De content verscheen in het Nederlands, Frans en Engels en liep van midden mei tot midden juni van dit jaar. Hij moest prospecten informeren, maar ook naar de oplossingen van Proximus leiden.
Resultaten
De infographic werd in totaal 997 keer bekeken. Vooral de ‘average time on the page’ viel daarbij op. In het Engels en Nederlands ging het om gemiddeld bijna 6 minuten, in het Frans zelfs meer dan 12 minuten.
Ook bij de longread viel de lange leestijd op. Afhankelijk van de taal liep hij op 9 minuten en 59 seconden (in het Nederlands). In totaal haalde hij 201 views. Andere content haalde tussen 1OO en 150 views.
De lange leestijd toont volgens bureau en adverteerder aan dat er interesse in het thema is, dat de content van hoge kwaliteit is en dat prospecten Proximus wel degelijk als een betrouwvolle partner op dit gebied zien.