Na de dood van haar moeder wou Ellen De Meyere regelmatig een bloemetje op het graf laten plaatsen. Omdat ze geen aanbieders vond, besloot ze zelf iets op te starten. Ze klopte aan bij Magelaan voor naamgeving, communicatieadvies, website, e-mailings en promotiefolders.

Flowers Forever biedt nabestaanden de kans om bij een overlijden een bedrag te storten op een rouwbloemenrekening. Een bloemist-partner plaatst vervolgens regelmatig een bloemetje op de laatste rustplaats. Een gat in de markt, want iedereen wordt ooit wel eens geconfronteerd met een overlijden. Tezelfdertijd blaast Flowers Forever de traditie van rouwbloemen nieuw leven in.
Om dit innovatieve rouwconcept te promoten, kozen we voor een duidelijke vip-boodschap: wie intekent op Flowers Forever mag zich pionier noemen. We bezorgden alle floristen in Vlaanderen een originele geboortekaart. Opvallend omdat de kernboodschap — ‘Gedenk uw overledene” — sterk contrasteerde met het typische geboortebeeld. Het grote publiek benaderen we via warme en inspirerende rouwgedichten op Facebook.