Zit jouw bedrijf ook op Twitter, LinkedIn en Facebook? Da’s alvast een goede start. Maar post je dezelfde content op de verschillende platformen? Niet zo’n goed idee, blijkt uit een samenvatting van allerhande research door Hubspot.
Elk platform heeft immers zijn specifieke eigenschappen en zorgt voor een andere interactie met de consument. Daarom geven we je enkele tips om de optimale Facebook-, LinkedIn- of Twitterpost op te stellen.
Copy
- TIP 1: Als je Facebookpost onder de 80 tekens blijft, bereik je tweemaal meer engagement. (Click to tweet this )
- TIP 2: Ook de titel van je Facebookpost beperk je best tot 100 tekens als je niet wil dat die ‘afgeknipt’ wordt.
- TIP 3: Gebruik je een hashtag in je Facebookpost? Dan krijg je 60% meer interactie. Met een vraagteken wordt dat 23%.
- TIP 4: Het is ook niet nodig de link in je copy te behouden, Facebook zorgt zelf voor de link onderaan je post.
Beeld
- TIP 5: Emoticons werken bij Facebookposts: 33% meer share, 33% meer comments en 57% meer likes! (Click to tweet this )
Timing
- TIP 6: Op Facebook post je best voor en na de werkuren en tijdens de week. Posten voor 8 uur zorgt voor 29% meer interactie, posten na 17 uur voor 11% extra. (Click to tweet this )
Copy
- TIP 7: Bij LinkedIn beperk je je titels tot 70 tekens en je description tot 250.
- TIP 8: LinkedInposts met links zorgen voor 200% meer engagement. (Click to tweet this )
Beeld
- TIP 9: LinkedInposts met beeld leveren 98% meer comments op. (Click to tweet this )
- TIP 10: Een link naar een YouTubevideo in je LinkedInpost zorgt voor 75% meer shares. (Click to tweet this )
Timing
- TIP 11: Volgens LinkedIn zelf volstaat het 20 posts per maand te plaatsen om 60% van je publiek te bereiken.
Nice-to-know
- TIP 12: Lead generation is 277% meer efficiënt op LinkedIn dan op andere kanalen. (Click to tweet this )
Copy
- TIP 13: Minder dan 140 tekens voor je tweet zorgt voor meer retweets.
- TIP 14: Links vooraan in je tweet zorgen voor hogere clickthrough rates.
- TIP 15: Vergeet ook niet je links in te korten (bvb. via bitly.com).
Beeld
- TIP 16: Tweets met beeld leveren 55% meer leads op. (Click to tweet this )
- TIP 17: Gebruik het juiste formaat (440 x 220) voor je visual en post vooral geen Instagrambeelden op Twitter.
Timing
- TIP 18: Twitteren van maandag tot donderdag tussen 13 en 15 uur zorgt voor meer clicks.
- TIP 19: De meeste retweets haal op vrijdag tussen 16 en 17 uur.
Meer weten?
Het volledige overzicht met alle tips&tricks vind je hier.
En vergeet ook niet regelmatig je resultaten te testen. Of zoals Hubspot het stelt:
“ Social media is constantly changing, and while the data and best practices unveiled here are a strong start to success, nothing beats testing each strategy for your own audience.