Facebook speelt een belangrijke rol in de meeste contentstrategieën, maar toch gebruiken de meeste bedrijven het platform nog steeds niet optimaal.
Het voelt ondertussen aan alsof Facebook altijd al bestaan heeft, maar de Facebookpagina’s voor bedrijven bestaan nog maar enkele jaren. En ze worden niet altijd even optimaal benut …
Daarom voerde Buddy Media onderzoek uit naar de meest efficiënte manieren om het engagment op Facebook te verhogen. De focus van de research ligt vooral bij retail, maar ook andere sectoren kunnen baat hebben bij hun bevindingen.
In de post vind je antwoord op volgende 9 vragen en één belangrijke tip:
- Wat is het beste moment om te posten?
- Wat is de beste dag om te posten?
- Hoe vaak per dag moet ik posten?
- Hoe vaak per week?
- Wat is de ideale lengte voor mijn post?
- Wat moet ik vertellen in mijn post?
- Hoe gebruik ik best de ‘vul verder in’-tactiek in een post (die trouwens 9 maal meer comments oplevert dan andere type posts)?
- Wat zijn de beste sales key words om in deals en aanbiedingen te gebruiken?
- Hoe werk ik met coupons?
- Tip: keep it simple!